Doorgaan naar hoofdcontent

Mannengerief

In de loop der maanden werd niet enkel dochterlief voorzien, maar ook vriendlief kreeg de eer enkele creaties van mijner hand te mogen ontvangen. Tijd om deze eens te showen!

Ik maakte eindelijk eens de ondertussen gekende chess sweater van la maison victor. Dat is een patroontje dat eens geknipt in een wip in elkaar zit. Ideaal om snel eens te maken als er nog wat truien nodig zijn. Ik vind de pasvorm door de raglan mouwen niet zo super, maar het kan er wel mee door. Helaas kan ik dat niet laten zien, want vriendlief komt liever niet teveel in beeld op het web. Hij weet het gelukkig zeker te waarderen, ik zie hem toch vaak rondlopen in een door mij gemaakte trui.


De volledige blauwe sweater was de testversie, de 2e was 'voor echt'. Van de restjes kon ik nog 2 hoodies fabriceren voor dochterlief, die zeker nog eens worden geshowd, eens het weer er zich daar toe leent (echte herfsthoodies).

Voor de echte versie combineerde ik de stof (coupon gekocht op het stoffenspektakel), met er speciaal voor gekochte stof van Swafing. Zo zo mooi is deze, de andere kant eigenlijk nog veel mooier. Dus kocht ik er enkele weken later nog een stuk van bij, voor ge weet wel, ooit...

Buiten te truien waagde ik me nog eens aan een t-shirt. De vorige keer was dat geen groot succes, maar we hebben ondertussen weer wat bijgeleerd. Ik schafte me de welbekende billie van zonen09 aan. En met de nodige aanpassingen werden er 3 t-shirts gemaakt. Slechts 2 staan op de foto, de 3e komt nog, want ook hier werden de restjes mooi opgewerkt voor de dochter. (Er komt dus nog wat vader-dochter twinning aan).

De eerste maakte ik met de nieuwe zachte modalstofjes die sinds kort te verkrijgen zijn bij de stoffenmadam. Ook van deze stof kocht ik gelijk nog wat metertjes bij, voor ge weet wel, ooit...
Dit t-shirt valt wel mooi soepel door.


De 2e maakte ik van een stof dat al een paar jaar in mijn kast lag, maar wel speciaal gekocht werd voor een t-shirt.  Deze in het groen, er is dus nog een blauwe versie. Deze stof kocht ik bij Julija's.

Ik ga niet zeggen dat de kleerkast ineens verdubbelde, maar ze was toch weer wat meer gevuld. En later komen die, -voor ge weet wel, ooit- stofjes zeker aan de beurt, als de stapel weer wat geslonken is.


Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de stoffen van de t-shirts. In elke gekochte t-shirt zit er binnen no time een gaatje, altijd op dezelfde plaats. Stiekem hoop ik dat dit nu niet het geval zal zijn, dan kan ik zeggen dat wat ik maak wel kwaliteit is! Iemand daar al ervaringen mee? Gaan deze t-shirts wel langer mee?

Patroon: chess sweater en billie t-shirt
Stof: de stoffenmadam, julija's en stoffenspektakel

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. De zelfgemaakte t shirts gaan hier op aantal keer dragen gezien zeker langer mee. Hij is er voorzichtiger mee. Ze wassen wel snel af van kleur maar dat komt omdat ze veel vaker gedragen worden dan de gekochte en dus ook vaker gedragen worden. Waar heeft hij gaatjes?
    Echt leuke kleerkast uitbreiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi! Gaatjes kan aan kwaliteit stof liggen, maar ook aan de riem/gesp en aan je wasmachine/droogtrommel (als er ergens een 'prammeke' zit)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de testtrui eigenlijk mooier dan de "echte". Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik heb ook net een Chess gemaakt voor de man des huizes. Zalig snel patroon, hè. Ik heb wel dezelfde bedenking over de mouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik zou hier ook dringend aan de slag moeten voor manlief...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mannengerief, I like! Heel leuk geworden. Mijn man delft voorlopig het onderspit tegen de zonen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten