Doorgaan naar hoofdcontent

Geboortecadeautjes

Het begin van de zomer was een vruchtbare periode, op korte tijd werden er 3 lieve baby'tjes geboren. Graag steek ik dan wat tijd in het maken van cadeautjes, kleinigheden als aanvulling van de centjes. Deze keer ging ik eens niet naaien, maar kon ik mijn cameo inzetten. Tegelijk weer een leerrijke oefening.

Ik heb niet overal foto's van genomen omdat het variaties zijn op hetzelfde thema. Maar een aantal creaties wil ik toch graag documenteren.

Voor het eerst heb ik een body'ke opgeleukt. Voor 1tje heb ik hetzelfde lettertype kunnen gebruiken van het geboortekaartje. Het persen was niet zo evident, ik begrijp nu waarom ik in de facebookgroepjes veel over een teflonkussen zie verschijnen, wat ik nog niet heb. Maar er zullen wel alternatieven zijn, dat is voor een volgende keer. Of de body's dus duurzaam zijn (= de was overleven), durf ik dus niet te garanderen.



De voorkant bedrukte ik met een figuurtje gelijkaardig aan het geboortekaartje, en de achterkant met de naam. Baby'tjes moeten nu eenmaal ook soms op hun buikje liggen.

Met hetzelfde figuurtje maakte ik letterslingers van hun naam. Super leuk vind ik dat om te doen, maar wel met bijbehorend gevloek. Het papier wil niet altijd direct goed snijden, of op mijn mat blijven plakken. Ook hier ban ik nog op zoek naar een goede oplossing.





Omdat grote broers en zussen ook een cadeautje verdienen, (geef toe, dat kleine ding krijgt ineens veel en jij niets, dat is niet fijn!) maakte ik doosjes met hun naam en vulde die met snoepjes. Ik heb altijd al een zwak gehad voor doosjes. Met een cameo is dat zo uitgesneden, zalig. Ook hier echter weer de zoektocht naar het goede papier en de correcte instellingen.



Conclusie: nog zo veel te leren, nog zo veel inspiratie, nog zoveel tijd te weinig, maar zo veel plezier. Wat een geweldig ding toch.

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Oh, die slinger is leuk! Ik heb zelf geen cameo, al zou ik zo'n toestel wel eens in actie willen zien. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen