Doorgaan naar hoofdcontent

Zomer basics

Ik tracht zo veel mogelijk kledij zelf te maken voor baby/peuter Wollebol. Qua stuks lukt het me wel om voldoende te kunnen maken, gecombineerd met 2e hands-kledij. Maar in die combinatie loopt het wel al eens mis. Ik vind het echt moeilijker dan gedacht, een kind kleden.


Zoals elke moeder koop ik wel wat kledij (maar dus wel 2e hands), want je wil niet te weinig hebben. Maar al die kledij combineert niet altijd even goed. Daarbij dan die zelfgemaakte stuks, meestal wel met printjes, maakt het helemaal niet evident om te matchen.

Daarom heb ik ten eerste mijzelf al een beperking opgelegd qua kleurenpallet voor de kleinste. Om toch wat kritischer te kopen ipv 'zeker voldoende, als het maar de juiste maat is'. In de hoop zo toch meer onderling te kunnen combineren. En dit niet enkel voor kledij, maar dus ook voor stof. Waarbij al nota voor mijzelf: check stof in daglicht! (ik kocht dacht ik een blauwe stof, bleek ze thuis groen te zijn. Wat dus niet in mijn kleurenpallet zit.

Omdat ik het ook moeilijk vind om 2 prints te combineren ga ik nu ook meer voor effen kledingstukken. Basics dus. En die kan ik natuurlijk makkelijk zelf maken. En dat deed ik dus ook.


Zomerse basics van gratis patroontjes: speelbroekjes = Oliver broekje; korte broekjes = van dit patroon en t-shirtjes van de mare-sweater.

Amélie is nog niet zo groot, dus krijg ik nog wel meerdere stuks uit 1 lap stof, nog meer mogelijkheden om te combineren dus!

Hebben jullie nog tips? Hoe doen jullie dat, combineren?

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Grappig, ik heb het precies nooit moeilijk gevonden om een kind te kleden. Ik sta er zelden bij stil, maar ik vermoed dat ik zowel stof als 'overige' (wat voor de dochter érg weinig is; enkel vestjes/broekkousen/ondergoed worden gekocht, de rest is zelfmaak) zonder het te weten blijkbaar bewust koop. Ik zorg er altijd voor die dingen op meerdere rokjes/jurkjes passen, zodat ik altijd combineermogelijkheden heb. Prints met prints combineren doe ik niet zo vaak, maar hé, aangezien jurken hier de norm zijn valt er ook niet zoveel te combineren #schaterlach
    De kast hangt hier trouwens niet overvol, ik heb net genoeg om mijn 'wasroutine' af te werken, dingen die ze niet dragen, dat heb ik niet want dat vind ik zonde.
    Wat ik wel zou doen is meerdere stuks uit 1 lap maken, maar dan wel in een andere maat, zodat ze niet met twee dezelfde stukken in de kast zit - maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak en goesting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doe ik ook, als ik meerdere stuks uit 1 lap stof krijg, hou ik dat voor een grotere maat (of tegenwoordig: voor de kleine broer).

      Verwijderen
  2. Kindjes heb ik niet maar voor mezelf ga ik vaak voor jurkjes, geen probleem met boven en onder dan. Ik heb ook een heel aantal witte en zwarte truitjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die combinaties, dat vind ik ook geen makkelijke eigenlijk... Hier zijn al vaker kledingstukken amper gedragen geweest, omdat er niets op paste. Daarom probeer ik ook vaker basics te kopen in effen kleurtjes. Vaak zijn het hier jurkjes met een print, en dan effen broekkousen en giletjes.
    Wel leuk, shoppen voor babies :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn 'truc' is dat ik meestal wel in combinaties koop of maak... Ik zorg altijd (voor mezelf eigenlijk ook) dat ik een trui en een broek kan matchen. Natuurlijk is dat bij jongens al wat anders, want alles past wel op een jeans bijvoorbeeld! Maar als ik een speciaal stofje qua print of kleur koop, zie ik altijd naar een bijpassend stofje. En eigenlijk, als ik eerlijk mag zijn... ik heb mijn kinderen niet altijd in geweldig passende outfits gekleed. Om naar school en de crèche te gaan nog wel redelijk, maar om thuis te spelen kijk ik daar niet echt naar!

    ps: nog altijd niet gereageerd op je laatste berichtje... ivm de blogmeeting, dat had ik nog wel leuk gevonden om met jou te gaan, maar ik heb morgen de hele dag opendeur/schoolfeest op het werk, dus ik moet werken :( En ivm de Sti(c)k together, ik ben nog altijd moed aan het verzamelen om mij op te geven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak vaak in combinaties, maar ik zorg nu ook dat ik best veel in effen kleurtjes maak, zodat het makkelijker te combineren is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen