Doorgaan naar hoofdcontent

VerjaardagsFrederique

Toen het ondertussen vorige nieuwe patroontje van compagnie m uitkwam wist ik al vrij snel dat in dat zeker wou maken voor ons Amélie. Ik zag er direct een ideaal ik-word-1-jaar-kleedje in.

Zo gezegd zo gedaan. 

Amélie haar verjaardag naderde ineens wel snel, even dacht ik dat ik het niet zou halen. Ik wou namelijk graag de uitgebreide versie maken met paspel. En veel naaitijd heb ik niet, het gaat steeds in stukjes en brokjes. Bijkomende moeilijkheid is het in huis halen van alle benodigdheden. Even snel naar de winkel is niet altijd evident.




Over de uitvoering: ik maakte de paspel zelf met biais lint omdat ik de juiste kleur niet terugvond. Ik dacht wel goed gemeten te hebben, maar toch werd het nippekes. Marte geeft zelf geen bendodigde lengte mee, aangezien je zelf kunt kiezen waar je wel en niet paspel wilt is het onbegonnen werk om alle opties op te lijstje, vandaar zelf meten dus. Allicht heeft mijn mama-brein dat niet altijd in staat meer is om logisch te denken ergens een fout gemaakt. Mits wat rekken en de naad niet van paspel te voorzien lukte het dus net. 

Ik vind de kleur van de paspel zeer geslaagd bij het stofje.

Over het patroon: fijn volgen van instructies: het enige waar ik mij een vraag bij stelde was de richting van de zijstukken aan de prinsessennaad. Die legde ik toch dwars van de richting die Marthe aanheeft, anders klopte de richting van de print niet.




Patroon: frederique
Stof: Madeline de stoffenmadam
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. heel mooi al mag ze precies nog een klein beetje groeien ;-)
    echt een hele mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frederique staat hier ook al een eeuwigheid in de kast. Volgende maand maak ik ze zeker! :p
    Jouw versie is gewoon prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Het stofje, daar ben ik al verliefd op... en het kleedje is héél mooi geworden! Leuk, zo'n verjaardagstraditie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten