Doorgaan naar hoofdcontent

Nore jurk

Aangezien ik de laatste 2 jaar voornamelijk met rekbare stoffen heb gewerkt, trekken nieuwe patronen voor rekbare stoffen al sneller mijn aandacht. En al helemaal als het dan nog eens leuke kleine-meisjes-patronen zijn.

Dus volgde na de aanschaf van het Frederique jurkje al snel het Nore jurkje. Zeker als ik al die leuke testjurkjes zag passeren.


Begin van deze maand waren wij er even een weekje tussenuit. Naaien gaat dan moeilijk, maar geheel stofloos ben ik niet vertrokken. Integendeel, ik had de vakantie best wel goed voorbereid. Een grote ikea doos vol stof en een aantal uitgezochte patroontjes mochten mee. Zo ook dus het nog niet getekende Nore jurkje. Aangezien ik een hele hoop projectjes in mijn hoofd had en de Nore eigenlijk als laatste er is bijgekomen knipte ik er nog maar 1tje.

Dan thuisgekomen kon dit snel afgewerkt worden. En dat 'snel' mag je redelijk letterlijk nemen, al dat op een gegeven moment, het was half 10 's avond (= echt aan de late kant voor mij) het even niet meer lukte. Instructies lezen en herlezen en op de duur gewoon niet meer willen doordringen, maakte dat ik het toch even moest wegleggen voor de volgende dag.

Ik maakte maat 18mnd en het zit naar mijn mening perfect. Ze kan gerust nog een paar cm groeien, dus moet het wel een hele zomer kunnen overleven. Ik vind het langere rugpand wel een pluspunt, zo is de dikke wasbare-luier-kont toch bedekt als ze rechtstaat.



 En dan die foto's: halleluja. Verscheidene pogingen ondernomen. Het is niet zo evident om een jurkje te trekken, dan hoort het kind toch al recht te staan. Maar dat wil ze nog niet alleen, zonder steun. Ik probeerde allerlei trucjes. Daarbij nog eens een geschikte moment vinden dat ze nog vrolijk is maakt het helemaal moeilijk. Dit is het beste dat we van al die pogingen hebben kunnen maken.

Patroon: nore jurk
Stof: coupon van stitch and co
model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Een super mooi jurkje en super mooie fotos! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt prachtig! ze staat ook echt super met die kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mag trots zijn Eefje , zowel op het jurkje als op je dochter !
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag trots zijn Eefje , zowel op het jurkje als op je dochter !
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen