Doorgaan naar hoofdcontent

Billie blouse

Zo een patroon dat je bijblijft, zo een patroon is deze Billie uit la maison victor van de winter editie van 2014. Absoluut een model op mijn lijf geschreven, ik hou van overslag.

Toevallig vond ik op het stoffenspektakel, enkele edities geleden, de ideale stof. Hoeveel ik er voor betaalde weet ik niet meer, maar het was een coupon, dus veel zal het niet geweest zijn.

Ik wist wel, ooit maak ik die blouse, en kijk, het is er van gekomen. En op zich valt de termijn nog wel mee, het is maar ruim 2 jaar na het verschijnen van het patroon.



Ik maakte deze blouse in de naailes en begon er in november al aan. Er ging dus wel wat tijd over om ze af te krijgen (lees: ik deed ondertussen nog wat andere projectjes en er zaten enkele lesvrije weken tussen).

De stof voelt en valt zalig. Het verwerken ervan was minder evident. Ik moest het geheel met een special naald stikken, alle andere naalden deden hun werk niet goed. Gelukkig had ik eens een doosje van deze naalden gekocht, want je vindt ze niet zomaar in elke winkel.



De afwerking deed ik iets anders dan de instructies aangeven, alle boordjes bevestigde ik zoals biais lint, dat oogde in mijn stof mooier. Om deze boordjes gemakkelijker te kunnen stikken (zeer glibberig stofje), gebruikte ik wondertape. Wat een wonder, het maakte het hele proces aanzienlijk gemakkelijker. Vanaf nu zit wondertape standaard in mijn naaizak!





Patroon: Billie blouse: la maison victor 2014, winter
Stof: stoffenspektakel

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. oooh, schoon seg ! Maar zo van die schuivende stofjes verwerken... niet evident hé... Staat je prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Inderdaad een prachtig model, het staat je mooi. Wat een werk moet dat geweest zijn.
    Ik ben ook fan van wondertape, het heeft zijn naam niet gestolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan ! Ik ben ook een glibberig stofje aan t verwerken ,waar haal ik die wondertape ?En welke naalden heb jij daarvoor gebruikt ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wondertape vind je denk ik in elke naaiwinkel. In de veritas hebben ze het zeker. Je gebruikt dat zoals plakband, het was handig voor het fixeren van de stof, met speldjes lukte het niet. Wondertape verdwijnt als het in contact komt met water. Ik stikte met een special naald van schmetz die ik kocht bij de stoffenmadam in lier, maar over laatst had ze deze niet meer. Deze naalden zijn niet standaard beschikbaar in elke winkel.

      Verwijderen
    2. Bedankt Eefje voor je goeie raad .Zal morgen eens naar veritas gaan .

      Verwijderen
  4. Tof, die blouse staat ook nog op mijn planning :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen