Doorgaan naar hoofdcontent

Moeder - dochter twinning

Neen, ik heb het boek van Eef Theys, die inspeelt op de leuke trend van twinning, nog niet. Dochterlief is nog te klein voor die patronen. Toch is het niet moeilijk om aan twinning te doen. Kleine mensjes hebben maar kleine kleertjes nodig. En met wat geluk kan je die kleertjes maken uit restjes stof. Of uit een groter stuk stof dat toevallig te klein is voor je eigen project, zoals ik dus voorhad.



Ik vond de stof van Swafing bij Madeline de stoffenmadam en wou ze absoluut hebben. De kleur vind ik mooi en daarbij is de stof van een mooie kwaliteit. Ik zag er de ondertussen overbekende Aster in. Echter wou ik een Aster met lange mouwen, maar ik had maar 1 meter gekocht, te weinig voor wat ik wou. Wat later ging ik toch bij Nancy langs en lag er toevallig een couponnetje van 1,40m. Zo zat ik ineens met een hoop van dezelfde stof.

Geen nood, baby Wollebol zou de restjes wel kunnen gebruiken.

Ik maakte dus: een Aster voor mijzelf met als aanpassingen: 10cm verlengd, mouwen verlengd tot lange mouwen en geen boordjes voor de mouwen.



Een oliver broekje in maat 80 voor Amélie:



Een sweater trui in maat 9 maand voor Amélie volgens het volgende gratis patroontje:



En tot slot nog een sweatervest met kap uit Ottobre, ook maatje 86. Deze is nog een beetje te groot en zal ideaal zijn voor het voorjaar. Ik maakte deze vooral om te leren een rits in te zetten in een rekbare stof.



Ik zal deze outfit sporty chique noemen. Het komt nogal jogging achtig over, maar voor haar is het momenteel ideaal. Comfortabel om in te kruipen, klauteren en alles te ontdekken rondom haar.



De Aster trui zelf is niet zo warm, dus is het eerder iets voor de tussenseizoenen. In oktober waren de eerste 3 stuks al klaar en konden we nog aan twinning doen op een familiefeestje, vol trots uiteraard. Deze selfie (zeer spontaan getrokken zonder te kijken naar de achtergrond) is het enige bewijs dat ik daar van heb en dateert dus al van oktober.



Patroon van mijn trui: Aster uit La maison victor
Patroon Broekje (gratis): oliver
Patroon sweatertrui (gratis): hier
Patroon sweatervest: ottobre
Stof: Madeline de stoffenmadam
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Leuk gedaan en ook een mooi stofje gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super , precies uit een etalage !
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zeg! Een complete serie! Maar wat een gaaf stofje! Helemaal mijn kleur! En je aster trui is ook een plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben supergrote fan!
    Van het stofje (doet me wat zin krijgen in lente) en van allevier de naaisels.
    Staat jullie allebei beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig stofje idd en heel mooie twinning :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig stofje idd en heel mooie twinning :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten