maandag 26 december 2016

Een kerst geïnspireerd winters jasje

Wie hier af en toe eens langskomt heeft zeker al gezien dat ik heel graag de jasjes van mind the whale maak, de 'one to hug'. Dat patroon is een van de beste investeringen geweest op patroongebied. Bijna raak ik de tel kwijt hoeveel ik er gemaakt heb. Spijtig dat het stopt bij maat 86. Al dat er voor de maatjes daarna ook al een hele hoop leuke jasjes patronen zijn.

Het stofje voor dit jasje lag al een hele tijd in mijn stoffenmand. Het is van timeless treasures. Ik kocht het zonder doel, omdat het zo mooi is. Ik ben zeer blij dat ik het deze bestemming heb kunnen geven, want zeg nu zelf, schattig toch?





Vorig jaar rond de kerstperiode, al redelijk zwanger zijnde, was ik al aan het dromen van de kerstkaartjes die ik nu zou kunnen maken. Kijk maar eens op pinterest onder 'christmas baby', zo iets wou ik ook. Nu is dat pinterest perfect helemaal niet zo gemakkelijk haalbaar. Ten eerste hebben wij niet het geschikte fotomateriaal of de geschikte ruimte voor mooie foto's. Ten tweede moet de baby nog willen meewerken. De eerste poging was niet zo geslaagd, ze was niet zo goed gezind, net niet goed geslapen. En als mama dan telkens die lekkere lichtjes uit het mondje wegtrekt, dan wilt de baby liever wenen dan lief naar de camera te kijken. De 2e poging, met ondersteuning verliep wel iets vlotten.







Patroon: one to hug
Stof: timeless treasures en fleece
Model: Amélie
Foto's: Wannes

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

1 opmerking: