Doorgaan naar hoofdcontent

Cuteness overload

Iets lang op voorhand maken voor een baby is best lastig, want welke maat neem je dan? Wat ben ik gelukkig dat ik toch het zeker voor het onzekere nam en maatje 80 maakte van dat schattige berenpakje dat toen verscheen in la maison victor (editie 6,2015).

Als ik de confectiematen volg zou ik maat 74 hebben moeten maken voor mijn 8-9 maanden oude baby deze winter. Na beraadslaging met de andere moeders in de naailes kozen we dan toch maar voor 80, vooral doordat er voetjes aanzitten. 

Het pakje zat snel in elkaar. Het stofje kocht ik in november vorig jaar op het stoffenspektakel. In december was het klaar en heeft het tot 2 weken geleden in de kast mogen liggen wachten. Een mens zou het bijna vergeten. 

Het kwam al goed van pas met de voorbije koude dagen en nachten. Zeker doordat baby wollebol na een paar dagen crèche, zoals we al voorspeld hadden, ziek werd. Dus werd er veel door de koude gelopen met het kind, naar de dokter, de apotheek, de apotheek, terug naar de dokter, nog is naar de apotheek en terug.... Zoals dat dus gaat met een zieke baby.

Wat ik mij nog herinner van het maken van het pakje was dat er toch wel enkele fouten inzitten. In het patroon is er telkens een belegdeel voorzien voor de afwerken. Volgens hen moet je er dan nog eens naad aantekenen, wat helemaal niet nodig is.
Er wordt tevens een deelbare rits ingezet, wat eigenlijk ook helemaal niet nodig is. De lengte die ze opgeven paste maar net, voor kleinere maatjes moet dat toch een probleem zijn denk ik.









Je ziet aan haar oogjes dat ze zich nog niet zo goed voelde.

Patroon: ted kruippakje editie 6 uit 2015
Stof: stoffenfestijn
Model: Amélie

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Reacties

  1. Oooooh , zo schoon !!!!!!
    Daar word ik nu eens week van se .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ongelooflijke cutiepie! Geweldig pakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze ziet er wel ongelooflijk knuffelbaar uit zo!

    Goed dat ik hier die opmerkingen lees... want ik wilde ook beginnen aan dit pakje, in een klein maatje dus, aangezien de baby in januari geboren wordt...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten