zondag 16 oktober 2016

Maaksels #12: in stijl naar de naailes

Dat ik nu al het 5e jaar naailes zou starten zonder een zelfgemaakte tas, dat vond ik niet meer kunnen. Dus tussen het naaien van kleertje door gaf ik toch even wat prioriteit aan een nieuwe tas.

Ik had maar pas op een blog (ik weet alleen even niet meer bij wie, dus geen linkje, sorry daarvoor), de 'Ida', uit 'Mijn tas' gezien. Zelf had ik zeker niet aan dit model gedacht om te gebruiken, maar nu leek dat mij wel iets. Het ideale formaat voor een kaft met de cursus, een naaiboekje en nog wat plaats voor stof en de rest. En het blijkt ook wel echt de ideale tas te zijn hiervoor.



Ik stikte langs 1 kant de tassenband niet helemaal vast, zoals in het model beschreven. Uiteraard steek ik hier niet mijn krant tussen (daar heb ik echt geen tijd voor), maar wel mijn grote lat. Super handig zou dit zijn, ware het niet dat mijn fietszakken net niet groot genoeg zijn om de lat er liggend in te krijgen.


Ik ben wel super content met mijn nieuwe tas. Ik ben ook helemaal verliefd op het stofje. Een couponnetje van Cotton+Steel dat ik kocht bij Julija's afgelopen winter. Het was zo'n stofje dat ik instant mooi vond en waar ik spijt van zou hebben als ik het niet had gekocht, maar waar ik niet direct een doel voor zag. Behalve toen ik in mijn voorraad een stofje zocht voor de tas. Ik zag het direct helemaal voor mij.

Ik maak er nu een gewoonte van om de rest van de stof ineens op te knippen zodat mijn restjesbak wat beperkt blijft. Ik had nog genoeg over om er een pennenzak à la spiegelstiksels van te maken (1 hoekje is niet zo mooi, maar who care). Verder heb ik nog de delen geknipt voor een pamperzakje (nog niet gemaakt). En dan schoot er nog een klein restje over, net genoeg voor een zakdoekhoesje, dat uiteraard in mijn naaizak zit.















Stof: Cotton and steel, julija's
Patroon: Ida, mijn tas

Voor vragen rond de maaksels mag je gerust hieronder een berichtje nalaten of mij een mailtje sturen: eefjevanasch@gmail.com
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
BewarenBewarenBewarenBewaren

2 opmerkingen: