Doorgaan naar hoofdcontent

Mollie jurkje #4

Ik was het bijna vergeten, ja ik maakte dus nog een 4e jurkje. Als het patroon dan toch getekend is en je weet ondertussen hoe het moet gemaakt worden is het wel gemakkelijk om er ineens een aantal te maken.

Deze is ook gemaakt uit tricot, zoals versie 3, met plooitjes. Deze keer kocht ik de stof bij Stitch and Co.


Echter zal het bij 1 pasbeurt blijven. Baby's hebben grote hoofdjes, zeker in verhouding met hun lichaam. Ik weet dit wel, maar dat die hoofdjes zo groot zijn had ik nu ook niet helemaal gedacht. Doordat het tricot stof is, wat dus rekbaar is, dacht ik dat het wel zo over het hoofdje zou gaan, maar dat is dus niet helemaal zo. Het lukte echt maar net. En laat dat nu net iets zijn dat kindjes niet leuk vinden, iets dat over hun hoofd moet getrokken worden, zeker niet als het moeizaam gaat. Dus is dit jurkje goed om 1 keer aan te doen, helaas. 

Misschien komt het ooit nog wel van pas voor een grote pop.

Patroon: Mollie jurkje la maison victor
Stof: stitch and co
Model: Amélie
Foto's: ikzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com
BewarenBewaren

Reacties

  1. zo spijtig dat het niet goed over haar hoofdje raakt, maar dat zal je maar één keertje tegenkomen zeker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen