Doorgaan naar hoofdcontent

Kiezen zonder het gevoel te verliezen...



Dat het wreed is eigenlijk... Wat? Awel ja, 3 maand thuis zijn wegen je zwangerschap en geen zin hebben in bloggen en in iets beperktere mate naaien, bevallen zijn en kei-veel goesting hebben om te bloggen en te naaien, maar oh ja, geen tijd meer nu, oh ironie...

Het is gek wat een zwangerschap doet met een mens, hoe het je even voor 9 maand doet veranderen van persoon om daarna terug je eigen te worden, met een baby er dan bij. De eerste maanden van mijn zwangerschap had ik zelfs bijna een degout van naaien, de trui die ik toen gemaakt heb in de les heeft voor mij nog steeds dat gevoel van toen. En ik had al helemaal geen zin om te bloggen, facebooken, instagrammen... In de zetel liggen en veel slapen, dat wou ik.

Nu is die goesting er dus wel, maar, ondanks dat ik thuis zit en een brave baby heb, mag ik blij zijn als ik 1 middagje in de week achter de naaimachine kan zitten. Graag wil ik dan wel bloggen over deze items, maar tegen dat ik ze op foto heb, tekst geschreven en kan publiceren is baby Wollebol er al bijna uitgegroeid. En dat geeft mij het gevoel van achter de feiten aan te lopen. Ik wil het wel, maar het lukt me even niet.

Wat ik daarbij nog heb onderschat misschien ,is het herstellen van een bevalling. Ik dacht zo van 'we doen dat wel even', en ik lijk wel herstelt. Maar nu blijkt dat nog niet helemaal het geval te zijn. De vervelende complicatie na mijn bevalling laat nu, 3 maand later, nog steeds zijn sporen achter. Gelukkig ben ik in goede handen van mijn kinesiste! 

Om volledig te herstellen moet ik echter wat meer de aandacht leggen op ontspannen, en dat is best wel moeilijk. Zonder dat ik het door heb span ik voortdurend delen van mijn lichaam op, en dat is niet ok. Het vraagt een mind switch waar ik volop aan werk. Het komt zo wat neer op loslaten (controle) en keuzes maken (ik kan niet alles hebben en doen). 

Ik leef sterk met het idee alles te willen doen, goede mama, goede partner, goede huisvrouw, goede dochter en vriendin, goede naaister, breister, haakster, blogster, en ook nog even voor mijzelf zorgen fysiek. En dat gaat niet allemaal tegelijk (typisch voor onze generatie?). De schrik om iets te missen is groot. Angst voor het gevoel dat ik er niet alles heb uitgehaald wat er wel kon inzitten.

Ipv allerlei zaken tegelijk te doen, wil ik proberen het met wat meer aandacht te doen, zonder in mijn hoofd al 3 taken verder te plannen. Misschien toch maar eens een cursus mindfulness volgen? Maar wanneer zou ik dat er nog moeten bijdoen...

Maar goed, mind-switch, keuzes maken, loslaten... 

Ik heb dus besloten om tijdelijk wat minder tijd in mijn blog te steken. Ik zou dringend mijn pagina's moeten bijwerken, er staan een hoop mogelijke berichten klaar in concepten, maar ik ben geen geboren schrijfster (heb ook absoluut geen ambities in die richting). Mijn berichten vallen steeds langer uit dan bedoeld, nu dus weer, en zo kruipt er ongemerkt veel tijd in. En daar ga ik op besparen. Ik ga enkel nog af en toe wat foto's publiceren van mijn creaties, die allicht al op Facebook of instagram zijn verschenen. En ipv telkens een uitgebreid verslag laat ik het aan jullie over om mij er iets over te vragen indien gewenst, en laat ik de foto's voor zich spreken. 

En wie weet, misschien is er dan even meer tijd om jullie blogs en berichtjes te lezen, want dat mis ik ook wel!

Groetjes, Eefje

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Doe gerust wat rustiger en spam ons op instagram maar met foto's van je meisje, al dan niet in een zelfgemaakt kledingstuk. Ik heb net ook een aantal concepten gedelete omdat ik de foto's er maar niet op kreeg en dan groei ik zelf nog geeneens uit mijn kleren ;-). Zorg goed voor jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie beslissing! Het leven is te waardevol om gestresst rond te lopen. Focus je op wat echt belangrijk is. Ik kijk uit naar een overload aan foto's. En dat geen tijd meer hebben om blogs te lezen herken ik helemaal. Hoe doen anderen dat toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bloggen is pas plezant als het plezant is voor de blogster zelf... en kijk, de wereld gaat erop vooruit wat betreft deze herkenbare hoofdbreker die me een jaar of zes geleden plaagde: hoera voor smartphones en het snelle Instagram! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed plan! Leuke dingen zijn niet van moetens, dus gewoon doen wat je zelf wil op dit moment, en genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt herkenbaar! Toen ik zwanger was dacht ik: ik blijf gewoon bloggen en hobbies behouden als de baby er is, maar de realiteit is helemaal anders... De zorg voor je gezin én jezelf (niet onbelangrijk) staat even voorop!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten