zaterdag 18 juni 2016

Een Suzanne...

Ondertussen is dit patroon al wel bij iedereen bekend, de Suzanne cardigan van Compagnie M. Ik was direct verkocht voor het model, maar wachtte met de aankoop van het patroon tot ik het eens in een winkel zou tegenkomen. Er was bij de lancering, omwille van de zwangerschap toch niet direct tijd voor, alles stond in teken van de komende baby.



Tijdens mijn eerste uitstapje zonder die baby, naar het stoffenspaktakel in Mechelen, bijna in mijn achtertuin, kwam ik het papieren patroon tegen, bij Marte zelf. Wat vond ik het leuk om te vernemen dat zij er nu ook een standje ging zetten. Dat ze de actie 2 patronen kopen + 1 gratis deed was nog beter nieuws. Dus nam ik hem mee, de Suzanne. Samen met de Lila (binnenkort een paar voorbeeldjes van te zien), en de Julia voor kinderen (daar zullen we nog een tijdje moeten op wachten, dit is geen babypatroon).

Ik wilde zo stilaan wel eens terug iets voor mijzelf naaien. Momenteel zijn daarvoor 2 vereisten: een model dat niet te passend is (in de hoop die kilo's kwijt te spelen, dus geen passende rokjes of kleedjes), en het moet relatief snel klaar zijn. Een hele middag lang kunnen naaien zit er nu uiteraard niet meer in. En eigenlijk is er nog een 3e vereiste, het moet borstvoedingsvriendelijk zijn. Veel keuze is er dan niet. Een Suzanne is echter het perfecte patroon dat aan de 3 eisen voldoet.


Stof kocht ik bij Nostex. Het is de eerste keer dat ik met zo'n losse gebreide stof ging werken. Ik was direct verliefd op deze stof. Het vraagt nog wat oefening, mijn rugpand is niet heel mooi recht van draad geknipt. Ik hoop dat alles overal goed is overlockt en vast zit, zodat de stof nergens gaat doorlitsen.

Achteraf gezien had ik misschien beter de omkeerbare versie gemaakt. De contraststof, een tricot met een jeanslook, is wat zwaarder tegenover de gebreide stof, waardoor de voorkant wat meer door hangt.

Ik vind het een zeer tof model, het is zeker voor herhaling vatbaar. Al dat ik voorlopig eerst wat voorraad stof probeer weg te werken, en dat is voornamelijk katoen. Maar misschien dat ik het toch niet ga kunnen laten om uit te kijken naar stof voor een 2e. Sinds mijn zwangerschap ben ik fan geworden van losse cardigans en dit is een toppertje!


Patroon: suzanne cardigan van compagnie M
Stof: Nostex
Foto's: Wannes Van Asch

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

2 opmerkingen:

  1. Prachtig. En idd ideaal als je nog wilt afvallen. Je ziet er trouwens goed uit hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer mooi gedaan , wil die ook graag maken als t niet te moeilijk is .
    Ik zal eens naar Lier of Leuven sporen voor stof en het te patroon te kopen .

    BeantwoordenVerwijderen