woensdag 29 juni 2016

Babs

Ik hou toch zo van mooie creatieve boeken en tijdschriften. Ik kan deze moeilijk weerstaan om te kopen. Al dat ik meestal toch pas iets koop als er iets in staat dat ik zeker wil maken. Ook al weet ik ondertussen dat mijn smaak snel kan veranderen en ik iets wil maken waar ik er voordien niet eens naar keek. Nu probeer ik me toch wel een beetje in te houden, teveel boekjes is ook niet goed, we hebben toch nooit zo veel tijd om al die leuke dingen te maken.


Toen ik echter het nieuwe magazine van veritas 'baby' zag liggen kon ik helaas weer niet weerstaan. Maar als ik er dan effectief iets uit maak, uit een boekje dat ik koop, vind ik het een verantwoorde koop geweest. Dus ging ik maar snel aan de slag.

Nu staat er wel een leuk en snel patroontje in, namelijk het babs topje. Te maken uit katoen, ideaal voor de zomer, ideaal voor die grote voorraad katoentjes misschien een klein beetje te doen minderen.

De intentie is er wel, tijd helaas niet. Baby wollebol is heel braaf, slaapt zeker veel, maar doet dit soms liever dicht bij mij en wie ben ik dan om haar dit te ontzeggen. Het lukt me nu maar om 1 keer per week even achter mijn naaimachine te gaan zitten. Maar ik klaag niet hoor, ik weet dat dit terug komt, terwijl baby wollebol enkel maar gaat groter worden en eens niet meer per se dicht bij mij wil slapen (en 's nachts misschien ook wat langer slapen dan telkens 3 uurtjes tussen de voedingen.)



Maar ik slaagde er wel in om al 1 babs topje te maken, maatje 62, past haar perfect. Nu zou het leuk zijn als ik er binnenkort enkele in maatje 68 zou kunnen maken.



De uitleg vind ik iets te beperkt, er staat niets over de sluiting in het rugdeel, hoe zij dit hebben gemaakt. Op 1 foto zie je een knoopje, ik vermoed met een lusje. Ik zelf heb geopteerd voor plastieken drukknoopjes in de achter split te naaien.


Patroon: babs top: baby magazine Veritas
Stof: stoffenspektakel
Mode: Amélie
Foto's: ikzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

6 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Wat staat ze goed met die kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi. Ben er ook mee bezig. Maar inderdaad heel weinig uitleg. Hoe deed jij de rugsluiting juist? Ik ben bezig met biais. Maar is moeilijk in de punt. Ik kan het net niet zien op jouw rugfoto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ik deed het met de stof zelf, een bandje geknipt (de maten in het boekje waren voor mij wel te klein) en dat dan aangestikt zoals bias, en in de punt is dat wat foefelen. Het uiteindelijke resultaat bij mij is dat de ene zijde op de andere zijde ligt. Langs de binnenkant heb ik in het punt een driehoekje gestikt, wat je in confectie wel eens ziet aan v-hals afwerkingen. Is dit wat duidelijk?

      Verwijderen
  3. Hoi, ziet er erg mooi uit!
    Ik heb me als beginneling ook nogal gestoord aan de veel te bondige uitleg in het boekje. Ik vroeg me af welke plooitjes jij precies hebt gestikt? Zijn dat 'stolpplooien'? Ik had gewoon neepjes erin gestikt, maar het jurkje lijkt aan de hals veel te los te zitten :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn inderdaad stolpplooien, zoals was aangegeven.Maar dan nog zat het halsje redelijk ruim.

      Verwijderen