zondag 12 juni 2016

Allerleitjes (aka babyspam) Broekjes

Het kind groeit zo ongelooflijk snel. Ik heb allerlei kleertjes te leen gekregen, en ook uiteraard zelf wat gemaakt. Maar nu blijkt dat ik vaak haar iets maar 1 keer kan aandoen en echt in het oog moet houden dat ik op z'n minst alles 1 keer heb aangedaan en er toch een foto kan van maken. Heel functioneel zijn de kleedjes dan helaas niet, die enkele keer dat het gedragen wordt. Maar dat zal ook wel beteren zeker, de snelheid waarmee het kind groeit.

Ik moet die kleertjes dus snel bloggen, elke dag langer wachten is zo hard achterlopen op de realiteit. Vandaar af en toe een post met allerleitjes: zelf gemaakt, snel gefotografeerd, en even rap geblogd. Als ik elk item apart zou bloggen ben ik misschien volgend jaar nog bezig, en dan is het helemaal vijgen na Pasen.

In deze post 2 zelfgemaakte broekjes, namelijk de dalton broekjes. Ik had er ooit al 2 gemaakt voor een vriendin. Nu was het tijd voor mijzelf. Heel gemakkelijk vind ik het niet, dat poepstukje erin naaien, dat lukt me meestal niet zonder ergens een klein plooitje te maken. Voordeel van dit model vind ik dat het van katoen is gemaakt. Voor warmere zomerdagen is dit ideaal.








Het bloemetjes dalton broekje is niet zo geslaagd qua boordstof. Deze kocht ik op het stoffenspektakel en heeft niet zo veel 'rek'. Het zit dan ook redelijk los en ruim.

Stof: bloemtjes en blauwe boorstof: stoffenspektakel; vogeltjes: veritas; gele boorstof: Nostex
Patroon: dalton broekje: La maison Victor
Model: Amélie
Foto's: ikzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

2 opmerkingen:

  1. oh zo leuk! Met die boordjes kan je nog wat spelen zodat ze er wat langer in kan, maar spam gerust verder hoor ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plezante broekjes!! In't begin is't echt niet bij te houden he, daarna gaat het nog snel, maar toch al wat minder. Bij Giel is het nu ongeveer gelijktijdig dat een broek door kapotte knieën en te korte pijpen aan vervanging toe is ;)

    BeantwoordenVerwijderen