Doorgaan naar hoofdcontent

Uit de oude doos: #4

De blog van Tialda en Jos, waardoor ik mijn blog ben gestart, namelijk zo geknipt sew along, heeft een nieuwe sew along opgezet. Eentje dat helemaal mijn ding is, namelijk elke maand een tas naaien. Ondertussen heb ik er enkele gemaakt en dat bevalt me steeds meer.

Omdat ik vermoedelijk de komende maanden niet veel aan naaien zal toekomen zal het echter niet haalbaar zijn om elke maand trouw mee te doen. Maar je kan steeds oudere projectjes laten zien, en laat dit net de bedoeling zijn van deze rubriek. 


Doordat hun eerste maandthema 'opvouwbare tasjes' is dacht ik ineens aan mijn 2 zakjes die ik enkele jaren gelende heb gemaakt, zo wat de eerste echte zakjes die ik maakte. Het eerste projectje uit 'zo geknipt 1' trouwens.

Zoals je op de foto's kan zien zijn ze effectief niet meer nieuw en absoluut al veel gebruikt. Het witte zakje  met rode bolletjes is ondertussen zijn knoop kwijt, en ik ben er nooit meer aan toegekomen om deze er terug op te naaien.


Het blauwe zakje is het eerste zakje dat ik maakte, ik geloof dat ik toen ongeveer een half jaar op de naailes zat. Ik denk dat het toen zeker dubbel zolang geduurd heeft om het te maken dan wanneer ik het nu zou maken.


Tegen de daaropvolgende kerst maakte ik hetzelfde zakje terug als cadeau, maar dan in 8-voud. Van een stofvoorraad was er toen nog geen sprake. En dure stoffen wou ik zeker nog niet kopen. Ik kocht toen een 1-persoonsdekbed bij ikea en verknipte het voor deze zakjes. Doordat de stof voor en achter anders was heb ik rode zakjes met witte bolletjes en witte zakjes met rode bolletjes.

Ikzelf heb dus zo'n 2 zakjes, soms zou nog 1tje extra wel handig zijn. Ik ga bijna nooit de deur uit zonder dat ik er eentje bij me heb, je weet maar nooit wanneer het van pas komt. En het past zo gemakkelijk in je handtas. Absoluut een nuttig cadeau als je nog iets zoekt om zelf te maken voor iemand.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties