Doorgaan naar hoofdcontent

Eindelijk een nieuwe handtas!

Ik heb er geen foto's van, maar ik geloof echt dat als ik nog 2 weken langer met mijn vorige handtas had rondgelopen, dat ze gewoon van mijn schouder zou vallen, zo versleten was ze, en dan voornamelijk de draagriem.



Ik maakte ze enkele jaren geleden tijdens een workshop van veritas. Het bleek een heel handige tas te zijn, net groot genoeg voor het noodzakelijke gerief en ik kon ze dwars over mijn schouder dragen. Dit vind ik toch wel het handigst, je hebt je handen vrij, ze kan niet zomaar afvallen. Ik voel me zo ook het veiligst, omdat ik er steeds mijn handen op leg, tegen eventuele zakkenrollers.

Al een tijdje stond een nieuwe handtas op mijn dringend to-do lijstje, want het werd echt schandalig om er nog mee rond te lopen. Het was iets dat ik zeker nog moest maken voor dat de baby er zou komen, want wie weet wanneer ik er dan tijd voor zou hebben.

Ik koos voor Marie uit 'de tas van Annelies'. Een leuk detail is de rits in de voorflap. De uitleg in het boek vraagt een niet deelbare rits van 50cm. Ik had graag, zoals op de foto in het boek een zwaardere metalen rits gebruikt, maar deze vond ik niet in de winkels van Mechelen, dus werd het maar een gewone rits (ik ben niet actief gaan zoeken in de webshops, voor 1 enkele rits zou het toch te duur zijn.) Ik had nog een rits uit een gescheurd kleedje gehaald, maar die was 7 cm langer. Dan had ik de tas breder moeten maken. Een mogelijkheid dat ik wel in mijn achterhoofd hou voor een eventuele 2e versie.


Stof vond ik bij Nostex, een stevigere niet-rekbare stof in lente kleuren. Ik knipte de delen dwars op de draadrichting, deze richting van print stond mij zo meer aan.

En wat ben ik er echt blij mee! Ik vind ze zeer stijlvol en zeer geslaagd! En zo leuk om te maken. Ondertussen heb ik toch al enkele tassen gemaakt en ik vind het steeds leuker om te doen.


Zo leuk dat er nog verschillende patronen klaar liggen, met de stof al gekozen, om er nog enkele te maken. Zou dat nog lukken voordat de kleine meid komt?

Patroon: Marie uit 'de tas van Annelies'
Stof: Nostex, voering: Veritas
Foto's: mijzelf

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

Een reactie posten