Doorgaan naar hoofdcontent

Een zwangerschapsjurk

Ik had er zo naar uitgekeken, naar het 4e jaar naailes, naar de module 'vrije tijd'. Leren werken met rekbare en andere stoffen, en vooral de vrije keuz van de stukken die je maakt, t-shirts, truien, kleedjes, ...

Kwam er natuurlijk een kleine spelbreker in mijn buik, sneller dan voorzien, roet in het eten gooien en moest ik wat anders gaan bedenken. Met een groeiende buik heeft het niet veel zin om kledingstukken te gaan maken voor jezelf, buiten zwangerschapskledij. Dus werd het dat.




Veel patronen zijn er jammer genoeg niet op de markt te vinden. Bij La maison Victor is er nog geen patroon verschenen. En je moet al toevallig een knip of burda hebben liggen met een patroon, zij doen het wel al eens, maar ook maar sporadisch. Dus kocht ik maar een patroon van Burda. Ik koos voor een wikkeljurk.

Ik kocht een lange lap tricot voor geen geld op het stoffenspektakel. Uiteindelijk ben ik wel een hele tijd bezig geweest met het maken van deze jurk. Ik werkte er enkel in de les aan. En met de feestdagen en enkele gemiste lessen, ook een keertje de lap overschot mee ipv het kleedje zelf (stom!), duurde het langer dan voorzien. Maar begin februari was ze gelukkig toch klaar. Nog wat langer en het had bijna niet de moeite meer geweest om nog te dragen. 

Ik ben best tevreden en ik denk dat ik het de eerste maanden na de bevalling nog gerust zal kunnen dragen, er is ruimte voor een buikje, en voor borstvoeding leent het zich ook nog wel. En misschien dat het zelfs een gewone jurk kan zijn, juist door het verplaatsen van de drukknoopjes. Mogelijks moet ik wel de zoom aanpassen, die is afgemeten toen er wel al wat buik was. De zoom is trouwens afgewerkt met een Coverlock. Het was de eerste keer dat ik hier mee werkte. Het resultaat ziet er wel leuk uit, maar ik had toch wel wat moeite om er mee te werken. Tijdens het stukken bleef de stof niet mooi liggen waardoor er steeds plooitjes ontstonden. Gelukkig zaten deze grotendeels telkens in 1 steek waardoor ze nadien wel verdwenen door te strijken.


Wat ik wel steeds lastig vind bij het dragen van dit jurkje, en ik heb dat ook als ik het ocean jurk draag, is dat het beleg van de voorpanden helemaal niet mooi blijft liggen en vaak zelfs zichtbaar wordt, vaak in de nek. Hebben jullie dit ook soms voor en toevallig al iets op gevonden?

Stilaan word ik dikker en dikker (de spreekwoordelijke 'aangespoelde walvis' begin ik te begrijpen). Als alles normaal blijft is het minder dan 4 weken meer. Na de vreselijke gebeurtenissen van gisteren is het even serieus slikken, in welke wereld dat kleintje gaat terechtkomen. Ik hoop dat we met z'n allen positief kunnen blijven en elke dag de mooie dingen kunnen zien in het leven. Dat we voor elkaar blijven zorgen en het beste mogen geloven voor de toekomst. Ik brand een kaarsje voor iedereen die een beetje warmte en licht kan gebruiken.

Patroon: Burda
Stof: stoffenspektakel
Handtasje: Linda uit 'de tas van Annelies'.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met de laatste loodjes. Mooie jurk zo, daar zal je nog veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai super! Ben benieuwd naar die kleine spruit van jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten