woensdag 24 februari 2016

Uit de 'oude doos' #3

Ik was enkele maanden geleden begonnen met de laatste woensdag van de maand uit te roepen tot 'uit de oude doos'. Het gaat dan bij mij over herinneringen ophalen, een beetje nostalgie, gewoon, omdat het bijna het einde van de maand is.

Doordat ik enkele maanden heb stilgelegen was ik nog maar 2 edities ver. Zodoende is de stapel mogelijkheden voor deze rubriek wel aangegroeid.

Deze keer gaat het over enkele items, echt uit de oude oude doos (minimum 3 jaar geleden):

1) Mijn allereerste blousje ooit. Het is een eenvoudig model uit een burda van enkele jaren geleden. Ik maakte dit in de zomer, nadat ik mijn eerste jaar naailes achter de rug had. Het is een eenvoudig recht model met plooitjes bovenaan en met een belegstuk als halsafwerking. De mouwen zijn aangeknipt. Het linnen stofje kocht ik op het stoffenfestijn. Het is heel fijn om te dragen, maar het kreukt toch zo ongelooflijk. Toch heb ik er al veel plezier aan gehad.


2) Babysokjes. De allereerste die ik breide, tijdens een workshop bij veritas. Ik was niet helemaal tevreden van het model, het zijn nogal grote sokjes, dus is het bij dit ene paar gebleven. Ik heb ondertussen een eenvoudiger en kleiner modelletje gevonden, en daar heb ik er wel al een hoop van gemaakt... Dat is voor binnenkort.


3) Ik doe al borduren met kruissjessteek van als ik kind was. Dat heb ik overgekregen van mijn moeder. Ik kan daar zo enkele weken alleen maar mee bezig zijn, en dan weer een jaar niet. Je vindt de schattigste figuurtjes om te maken. Daardoor waren dat vaak mijn eerste babycadeautjes, slabbetjes met een leuk figuurtje op. Voor het eerste kindje van mijn schoonzus mocht het wat meer zijn dan een slabbetje, dus werd het een zachte handdoek met kap aan, met olifantjes. (En nog wat andere spulletjes uiteraard)


Aangezien het hier gaat over  een rubriek 'uit de oude doos', is de kwaliteit van de foto's navenant.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

2 opmerkingen:

  1. Mooi bloesje dat ik ook graag wil maken! Uit welke Burda is dit ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit model komt uit de burda van april 2013, het is model 106. Maar ik vermoed dat er nog wel veel gelijkaardige eenvoudige modellen te vinden zijn in recentere burda's. Ik heb ze zelf het laatste jaar niet meer gekocht.

      Verwijderen