zondag 21 februari 2016

Knuffeltrui

Tussen al het baby-lief gerief door, toch eventjes nog over die trui die ik ooit voor mijzelf heb gebreid.

Ik liet hem al even hier zien, toen met aandacht voor de sjaal. Een sjaal, dat past altijd, maar een zelfgebreid kledingstuk voor mij is een andere zaak. Dat is op de een of andere manier altijd te groot voor mijzelf. 

Veel zou te maken kunnen hebben dat ik niet altijd de tijd neem voor een proeflapje, dat is iets dat ik ondertussen geleerd heb van toch te doen. Alleen komen er de laatste tijd enkel baby truitjes van de naalden.



Aangezien het stuk vaak te groot was, dacht ik bij deze trui, ik neem eens een maat kleiner. Eerlijk, ik ben er ongeveer 2 jaar geleden aan beginnen breien. Toen het rugpand af was, leek mij dat toch wat klein, maar oh boy, een heel pand aftrekken, neen, daar begin ik helemaal niet aan (ik ben te lui om perfectionistisch te zijn).

Zo gebeurt het wel eens dat ik iets laat liggen, omdat ik het eindresultaat niet direct voor mij zie, of niet verwacht dat het goed komt. Zo bleef het enkele maanden liggen, tot ik toch maar vond dat ik het moest afwerken.

En wat blijkt nu, ik heb nog geen enkel zelf gebreid stuk zoveel gedragen als deze trui! Aangezien het eerder een jasje is kan ik het gerust mijn hele zwangerschap dragen, we laten deze gewoon open hangen.


Het rugpand is misschien wat te kort, en de mouwen te lang, maar dat kan me eigenlijk niet deren. Ik vind het een fijne trui om te dragen, warm, lekker zacht en helemaal niet kriebelig. En de kleurtjes vind ik zelf ook heel mooi.

Patroon: Het model stond ooit in een breibijlage van knip mode
Wol: lang yarns van bij Huis van Goderis, te Mechelen
Foto's: Lotte

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

2 opmerkingen: