Doorgaan naar hoofdcontent

Een vlinderdeken voor Nand

Het leuke aan niet de eerste te zijn die een kindje krijgt, is dat je eerst een beetje kan experimenteren. Op naaigebied bedoel ik dan.

Ik vind het zelf leuk om iets te maken en cadeau te geven, en hoop steeds dat de ontvangers dit ook leuk vinden. De tijd om iets te maken is soms wat beperkter en zo zijn er ondertussen wel al enkele gekende succesrecepten die dan in elkaar worden genaaid.


Het vlinderdeken uit 'stof voor durf-het-zelfvers' was daarbij nog niet de revue gepasseerd. Dat werd dan eens dringend tijd. Ontvanger van dienst werd stoere Nand, het eerste zoontje van een goede jeugdvriendin.

Dat het dekentje zo snel in elkaar zou zitten, dat had ik niet verwacht. Ik maakte het tijdens de naailes en kreeg het helemaal klaar op 1 les. Enkel het patroon had ik reeds getekend. Altijd fijn om iets snel klaar te krijgen, en het ziet er gewoon zo knuffelbaar en schattig uit. Of ik er voor mijzelf 1 ga maken weet ik nog niet, het is wel redelijk warm. Voor ons kleintje dat voor april verwacht wordt is het misschien wat te warm. Eventueel moet ik op zoek gaan naar een andere voering, een zachte tricot. Iemand raad of advies hieromtrent?


Van de overschot maakte ik nog enkele slabbetjes en zeversjaaltjes en ook een slaapmasker.


(De foto's zijn niet van goede kwaliteit, het was najaar en ik zat volop in de verschrikkelijke vermoeidheidsfase, dus werd het maar even snel snel gedaan).

Patroon: vlinderdeken uit stof voor durf-het-zelfvers
Stof: soft cactus (Madeline de stoffenmadam) en voering (Nostex)
Foto's: door mij

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Mooi !
    In het begin heeft zo'n borelingske het graag lekker warm, het komt tenslotte uit 37 ° C hé :-)
    Je kan eventueel voeren met sherpa (katoenen fleece).
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooooi! En gezellig enzo. :-) Ik wilde ook meteen sheepskin aanraden, wat dan volgens mij hetzelfde is als die sherpa: katoenen fleece. Of misschien gewoon sweaterstof?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk patroontje eh? Keischattig trouwens ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh zo mooi zeg. Dat wil ik ook! :)
    Ik zou het erop wagen hoor, in het begin moet je zo'n vers baby'tje nog goed inpakken. En zo'n vlinderdeken is véél praktischer dan een kleine baby een jasje aandoen... Daarnaast werkt het voor veel kleintjes heel rustgevend om zo in een warm coconnetje te liggen. Als je bang bent dat het te warm is: kindje een laagje minder aankleden!
    Ik zou ook gaan voor sheepskin of een sweaterstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Hier wordt er ook eentje verwacht in april, en het vlinderdekentje staat nog op de to do lijst. Ik heb een leuk sweaterstofje liggen voor de voering, 't mag toch wel een beetje warm zijn hé. Ik heb ze ook al gezien met badstof als voering voor in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! Ik voer dekentjes voor kleintjes graag met dunne sweater stof (french terry), warm maar niet té warm en toch zacht. Lag mijn kleintje heerlijk in!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten