Doorgaan naar hoofdcontent

30 en oh ja, nog eens 30

Het is een hele tijd geleden dat ik nog eens een blogje schreef.  Laat ik daar nu maar eens snel verandering in brengen.

Want nee, dat ik te weinig tijd heb, daar kan ik het echt niet meer om steken, want tijd, dat heb ik nu veel. Heel veel. Al gaat de tijd evengoed nog veel te snel vooruit.

Waarom het hier al lang al stil is geweest heeft alles te maken met de zwangerschap. Om de een of andere bizarre reden lijk ik sinds ik zwanger ben een beetje allergisch te zijn aan alles wat met de computer te maken heeft. Sociale media volgen, blogs lezen, ik had er gewoon geen zin in en de energie er niet voor. 

Het is zeker niet dat ik daarvoor niet veel plezier beleefde aan mijn blog, integendeel. Misschien is dit wel mijn 'speciaal goestingske'.

De eerste weken, toen ik net wist dat ik zwanger was, deed ik amper iets. Slapen was mijn grootste tijdverdrijf. Dat je in het begin moe kon zijn wist ik, maar niet dat dit zo een ellendige moeheid is waar je je echt niet even kan overzetten. Daarbij nog voltijds werken en trachten de boel nog een beetje op orde te houden maakte dat er verder weinig gebeurde. Er werd weinig genaaid, dus al zeker niet geblogd, want ja, naaien komt wel nog steeds op de eerste plaats.

Als er echter 1 groot voordeel is aan werken in de sociale sector (wij hebben echt niets voordelen), dan is het wel dat we op 6 maand zwangerschap niet meer mogen gaan werken. En zo zit ik ineens al 3 weken thuis. 

Alle tijd die ik voorbije maanden niet heb kunnen besteden aan naaien- breien - voorbereiden, door het werken en slapen, ben ik nu zo veel mogelijk aan het inhalen. 

Ondertussen heb ik toch het gevoel dat ik wat heb kunnen inhalen. Een aantal projectjes heb ik kunnen afwerken, en een aantal staan klaar om in elkaar gezet te worden. Uiteraard zijn dit nog geheime projectjes..., maar het gevoel dat ik niets klaar ga krijgen voor haar geboorte is stilaan weggeëbd.

Zodoende zet ik er mij nu toe om achter de computer te kruipen en een update te geven. Dat ga ik proberen nog zo lang mogelijk vol te houden. Zolang ik rustig thuis ben kan ik dit wel waarmaken. Eens ons meisje er is zit het er dik in dat het weer gedaan is voor lange tijd. Ik heb het ideale beeld in mijn hoofd, hoe dat alles vlot en perfect zal verlopen, maar ben er mij terdege van bewust dat dit allicht niet zo zal zijn. Ik ben ondertussen (denk ik toch) oud genoeg (net 30) om realistisch te blijven. 

Jaja, ik zit op tram 3. Ik heb nog nooit zo weinig stilgestaan bij mijn verjaardag als nu, maar er waren wel genoeg mensen die zo vriendelijk waren om er mij even op te wijzen (dank daarvoor :-), ik zal jullie ook niet vergeten), vandaar dus de eerste 30 in de titel.

En die andere 30 is omdat ik nu vandaag ook 30 weken zwanger ben. Het is ongelooflijk, zo snel dat het vooruit gaat. Dat maakt dat ik, als alles vlot blijft verlopen, nog 10 weken heb ter voorbereiding van haar komst, waarbij ik toch wel een klein beetje het droomscenario blijf vasthouden...

Groetjes!

30 jaar en 30 weken zwanger, de buik blijft groeien.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Oh waw zo'n mooie buik! Geniet maar van je naai en breitijd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie buik :)
    Geniet er vol op van en naai er maar lekker op los voor dat kleine wezentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat x 2,eentje voor je zwangerschap en eentje voor je verjaardag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om nog eens iets van je te horen, ik was namelijk nog aan 't denken hoe het ondertussen met jou zou zijn. Je bent 1 week verder in je zwangerschap dan ik, spannend hé! Die dromen van 'aaaah seffes is het kind er en ik ben nog niet klaar!' zijn héél herkenbaar...
    Geniet van de tijd die je nu hebt om nog volop te naaien, want inderdaad, na de bevalling gaat dat waarschijnlijk eventjes minder zijn. Maar een goede crea-tip: haakwerkjes zijn ideaal met een klein boeleke in huis. Vooral granny squares: na twee lapjes ken je het patroon vanbuiten en je kan op korte tijd wel zo'n vierkantje afwerken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten