woensdag 28 oktober 2015

Uit de oude doos #2

Dit is de laatste woensdag van de maand en een 2e editie van mijn rubriek 'uit de oude doos'. Als ik door mijn foto's scrol, kom ik toch genoeg zaken tegen die ik ooit heb gemaakt, maar jammer genoeg ook weer zou vergeten omdat ze misschien cadeau zijn gedaan, of niet helemaal geslaagd zijn. Vandaar deze rubriek, omdat elk zelfgemaakt 'iets', op zijn minst de vernoeming verdient, wegen de tijd die ik er heb ingestoken.

1) Sjaal

Kort na mijn eerste pogingen om te leren breien maakte ik deze sjaal. Ik had een mooie geklede broek gekocht om te dragen met kerstmis en ik wou een bijpassende sjaal breien. De sjaal komt overeen met de broek qua kleur. Ze is gebreid op ene rondbreinaald. Dat is wel even wennen. Zowel de sjaal, als de broek worden na, ik geloof 4 jaar, nog steeds gedragen. Dat was dus een geslaagde koop/maaksel.


2) Ringkussentje

Voor het huwelijk van mijn schoonzus had ik zelf een jurk gemaakt voor de feest. Ik heb echter ook enkele aanpassingen aan haar jurk gedaan. Ze vroeg me of ik een ringkussen kon maken met de restjes van de stof, en dat heb ik uiteraard geprobeerd te doen. Dit was daarbij het resultaat.


3) Speelbal

Een van de eerste zelfgemaakte cadeautjes voor een baby was deze bal. Het viel eigenlijk nog niet zo mee, om die stukjes aan elkaar te stikken. De ontvanger heeft er toch veel mee gespeeld, zo liet de moeder mij eens weten. Altijd fijn om zoiets te horen natuurlijk!


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

2 opmerkingen:

  1. Wat prachtig om te zien dat je het zelf maken kan! Mij lukt dit helaas niet, op de een of andere manier krijg ik het maar niet voor mekaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Eefje,
    Alvast een gelukkig nieuwjaar! Ik was nog eens komen kijken maar niets nieuws ;). Rust maar goed!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen