Doorgaan naar hoofdcontent

M-fair

Afgelopen zondag werd in het Lamot in Mechelen de allereerste m-fair georganiseerd. Een evenement dat kadert in de week van de fair trade.


Het programma was al enkele weken bekend en zag er voor mij zeer interessant uit. Er werden allerlei work-shops georganiseerd waarbij je zelf aan de slag kon. En bovendien waren ze nog gratis. Uit de vele work-shops, waaronder er een aantal werden begeleid door de leerkrachten van cvo crescendo (waar ik naailes volg). Ik koos echter voor de workshop 'minime', bij sommige van jullie misschien wel bekend van het boek: 'miniem: naai hippe kledij uit je eigen garderobe'.

Aangezien er hier een kleine mini-me op komst is, leek me dit wel gepast. Nieuwe creaties maken uit leuke stofjes, dat heb ik al veel gedaan, maar uit bestaande kledingstukken, dat had ik nog niet geprobeerd. Het is niet slecht om wat spaarzamer te worden en te merken dat sommige stukken best nog bruikbaar zijn voor iets anders.


Ons generatie wordt meer en meer bewust van de impact van ons gedrag op het milieu. En wij vinden dat ook belangrijk, maar daarom handelen we er nog niet altijd naar. Daardoor vind ik zo'n initiatieven zeer waardevol. Met kleine beetjes, kleine stapjes, proberen ook wij bij te dragen aan een beter milieu.

Ik volgde dus de workshop van minime. Aangezien we maar 2 uurtje tijd hadden waren de mogelijkheden om te maken beperkter. En omdat ik niet weet of het hier een meisje of een jongen wordt, koos ik voor de babysloefjes, gemaakt van een afgedankte jeans. Als je graag wil weten hoe je ze moet maken, ja, dan moet je het boek maar eens raadplegen.


Patroon: minimie
Stof: versleten jeans broek
Foto's: mijzelf.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. superleuk. ik volg naailes bij Lien van dat boek in Berchem (t naaiatelier) wel niet de minimi lesjes want ik heb nog geen minimi's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen