Doorgaan naar hoofdcontent

5 weetjes over de sprekers van de #femmablogschool

Na de fijne eerste editie van de #femmablogschool, schreef ik mij in voor het 2e weekend. Ik vind het fijn om de mensen achter enkele blogs, die ik soms al een hele tijd volg, te leren kennen. Maar evengoed om nieuwe blogs te ontdekken. Ik laat jullie even meekijken over mijn schouder, over wat er allemaal verteld is in de mooie zolder van het 'Huis van Oh', in mijn stad Mechelen.


Anne van 'mamavanvijf'

Zij is een van de blogsters die ik al lange tijd volg. Ik ben grote fan van haar mooie lichte foto's, haar oog voor detail. Het viel mij op dat zij een hele mooie kleur nagellak droeg, blauw - turquoise. De grootste boodschap die zij ons meegaf is 'Wees jezelf en gebruik je eigen stijl'.


Marte van 'Compagnie M'

Ze werd geïnspireerd door An van StraightGrain om haar eigen bedrijf te beginnen, en ze doet dat super goed. Zij gebruikt haar blog voor haar bedrijf, maar het begon toch te kriebelen om terug te bloggen voor plezier. Ze heeft net vandaag een nieuwe blog gelanceerd, waar ze haar ei kwijt kan over leven zonder suiker en wat dit met haar gedaan heeft. Je kan haar vanaf nu hier terugvinden.


Heidi van 'Living by the sea'

Zoals Heidi aan de zee woont, woont de zee in Heidi. Onlangs lanceerde ze een nieuwe blog, omdat de vorige niet helemaal compleet voelde voor haar. Dus ze kon zeker geen toepasselijkere naam bedenken voor haar nieuwe blog. Heide heeft nog gewerkt voor studio 100, en verdedigt haar vroegere werkgever nog met vuur.


Vicky van 'Silver Sixpence'

Dat je ook perfecte foto's kan trekken met je smartphone ondervonden we bij Vicky. Met een beetje achtergrond, oefening, juiste bewerking en een bepaalde eigenheid zijn ze evenwaardig aan foto's gemaakt met de duurste toestellen. Nog een klein weetje: ze stond vorige week in de weekend bijlage van het nieuwsblad, in een special over vrouwen met tattoos, een heel mooi portret. De quote die ik van haar ga onthouden is 'omarm je beperkingen'.


Marie van 'Walkie Talkie'
Als persoon niet gekend bij het bloglezend publiek, maar onder de bloggers zal haar pr-bureau ondertussen wel al opgevallen zijn. Waar jullie 'walkie talkie' zeker van kunnen kennen is als het pr-bureau die achter de campagne zit van #boostyourpositivity, dat aan een 2e editie toe is.

Ik ga naar huis met enkele nieuwe ideeën, wat praktische tips en hopelijk enkele nieuwe contacten. En als bonus heb ik nog een mooie vintage achtige ring, zelfgemaakt, onder de deskundige begeleiding van Stephanie.


Nog 1 tip voor toekomstige deelnemers aan de #femmablogschool: neem de dag na het weekend een dagje vrij. Dan kan je alles laten bezinken en vooral aan je blog werken, wanneer alles nog vers in het geheugen zit.


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. heel leuk verslagje! jammer dat er geen cursus van een halve dag is ofzo, want een volledig weekend vrij krijgen is niet zo simpel, zeker omdat de was enz dan ook blijft liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tip, helaas heb ik een volgeplande agenda morgen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten