zondag 18 oktober 2015

3 persoonlijke cadeautjes die ik altijd zal koesteren.

Ik hoef op mijn blog niet steeds alleen maar dingen te laten zien die ik zelf heb gemaakt, ik wil ook graag laten zien wat anderen hebben gemaakt. Deze keer laat ik jullie 3 zelfgemaakte cadeautjes voor mij zien.

Soms kan ik al is in een nostalgische bui zijn en is het fijn om herinneringen op te halen. En bij deze 3 cadeautjes heb ik net hele fijne herinneringen. Ze zijn heel persoonlijk gemaakt, en hebben een bepaalde betekenis. Ze worden hier dan ook gekoesterd. Daarom dat ik hen hier is wil vernoemen, om hen hier nog is voor te bedanken.

1) Suske en Wiske schilderij in kruissteek.

Als klein meisje heb ik een tijdje alles verzamelt van Suske en Wiske. Ik weet niet meer welke leeftijd ik had, ik gok een jaar of 10. We zijn eens studio Vandersteen gaan bezoeken. Ik weet niet goed meer hoe dit kwam, of voor welke gelegenheid dit was. Ik heb er toen wel een handtekening van Paul Geerts (toen tekenaar van de strips) gekregen. Sindsdien was ik gek van Suske en Wiske. We verzamelde alle strips en ik had allerlei gadgets.

Voor een verjaardag van mij heeft mijn moeder toen dit schilderij in kruissteek gemaakt. Ik ben zelf al jaren bezig aan een kruissteek drieluik. Ik heb ergens nog een werkje liggen van Suske en Wiske, waar ik als kind aan begon, maar wegens een fout is het nooit afgeraakt (ooit misschien wel). Doordat ik het zelf ook al is doe, weet ik hoeveel tijd hier wel inkruipt om dit te maken. Daarvoor alleen al is het heel speciaal.


2) Knuffelbeertje

Ik kreeg dit beertje toen ik 16 jaar werd, van een vriendin. Het heeft een speciale betekenis, die ik hier niet ga verklappen (tienerperikkelen). Het beertje is speciaal voor mij omwille van die betekenis, en dat maakte het een heel erg persoonlijk cadeau. Het truitje en de sjaal werden door haar gemaakt. Het beertje staat nog steeds op de rand van ons bed.


3) Gans

Dit kreeg ik ineens, zomaar, van een zeer lieve dame met tonnen naaiervaring. Ze doet heel veel voor vele mensen, en dit altijd heel opgewekt en met de glimlach, zonder iets ervoor in de plaats te willen hebben. Deze gans heeft een plaatsje gekregen in onze badkamer.


Kregen jullie al is een zelfgemaakt persoonlijk cadeau, dat je hoe oud het ook is, nooit zult wegdoen?

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

3 opmerkingen:

  1. Vroeger gaf ik ook vaak persoonlijke (zelf geknutselde) cadeaus, en nu durf ik dat nog vaak te doen. Zo leuk om te geven, maar je moet wel weten aan wie je ze kan geven want niet iedereen stelt die even hard op prijs...
    Grappig, dat kader van Suske en Wiske! Toen ik 12 was of zo heb ik net hetzelfde gemaakt. Nostalgie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een sjaal die mijn oma gebreid heeft en die gebruik ik nog altijd. das eigenlijk het enige zelfgemaakte cadeau dat ik ooit heb gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iets wat ik cadeau gekregen heb, zal ik sowieso niet gemakkelijk wegdoen en al helemaal niet als het zelfgemaakt is :) Dat is toch altijd extra speciaal he!

    BeantwoordenVerwijderen