zondag 6 september 2015

Workshop 'de zussen'

Ik volg al een tijdje de blog van 'de zussen'. Ik heb hen leren kennen op de bigblogameetup.

Toen zij enkele workshops aankondigde op hun blog heb ik mij direct ingeschreven. Ze wonen bij mij  in de buurt, dus dat was een extra motivatie om mee te doen.

Ik koos voor de eenvoudige top.



Het was begin juni, in een drukke week, elke avond had ik wel iets te doen. Ik had nog maar net mijn rijbewijs in handen. Ik reed voor de 3e keer alleen, richting de zussen.

Als ik aan iets werk gaat dit meestal goed vooruit bij mij. Als ik daarbij nog wat vermoeid ben is dat natuurlijk vragen voor problemen.

Het patroon was snel getekend, de stof uitgeknipt en ik was het al volop in elkaar aan het zetten. Ik had echter voor een zeer levendig stofje gekozen en ja, je weet dat je het vroeg of laat eens voor hebt, en ik had het net dan voor, ongemerkt was mijn stof dubbel komen zitten onder de overlock, met als gevolg een grote 'hap' uit het achterpand. Lap!


Er werd gebrainstormd en allerlei opties werden bekeken. Uiteindelijk kozen we voor het opnieuw knippen van het achterpand. Het zou een heel stuk korter worden dan voorzien, omdat ik niet genoeg stof meer had, maar het moest wel net lukken.

De delen moesten losgetornd worden, uiteindelijk heb ik het dan opgegeven. Met mijn vermoeide kop om 11u 's avonds, het ging niet meer. En ik ben al geen fan van losmaken. Daardoor heeft het nog een hele tijd blijven liggen. Ik moet mij dan echt is dwingen om er mij aan te zetten. Een ik dat deed was het wel snel klaar.

De bedoeling was om langs onder een elastiek in de zoom te steken, maar daar had ik dus te weinig stof meer voor. Het is een zeer ruim model, omdat het geen rekbare stof is.

Ik vond dat de mouwen wat te lang waren, dus heb ik er nog een detail aan toegevoegd en in de schoudernaad een dunne elastiek gestikt, zodat de mouw wat naar omhoog zou rimpelen.


Het is niet het meest geslaagde stuk dat ik heb gemaakt, maar ik heb het toch al enkele keren gedragen.

Patroon: knip
Stof: stoffenspektakel
Foto's: Sarah, bewerkt door Lotte


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het wat te wijd voor jou maar echt supermooie mouwen! En de kleur staat je super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohjee, wat een pech!! Toch vind ik het uiteindelijke resultaat nog wel mooi hoor! Zoals Delphine zegt, is het wat wijd en zou smaller mooier staan (met die elastiek vanonder had je natuurlijk een ander effect gehad), maar ik vind vooral die mouwen super! en die trekken lekker de aandacht nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohjee, wat een pech!! Toch vind ik het uiteindelijke resultaat nog wel mooi hoor! Zoals Delphine zegt, is het wat wijd en zou smaller mooier staan (met die elastiek vanonder had je natuurlijk een ander effect gehad), maar ik vind vooral die mouwen super! en die trekken lekker de aandacht nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Persoonlijk vind ik het model te breed voor je.De mouwen heb je heel mooi gemaakt door ze zo af te werken.Je kan dat in de herfst nog fijn verder dragen op een toffe jeans en een blazer er over.

    BeantwoordenVerwijderen