Doorgaan naar hoofdcontent

Uit de 'oude doos' #1

Nu met de zomer-challenge achter de rug (de attenties zijn net de deur uit geraakt), was ik voor mijzelf op zoek naar een nieuwe rubriek. Maar deze keer wel eentje dat eenvoudiger is, minder tijd in beslag neemt. En vooral niet zoveel denkwerk vraagt als de vorige rubriek.

Tijdens het scrollen door mijn foto's, kwam ik enkele dingen tegen die ik al ooit gemaakt heb, nog niet zo lang geleden, of juist wel lang geleden. En het leek mij wel leuk om daar rond een bericht te maken.

Ik ben altijd creatief bezig geweest, met verschillende technieken. De meeste stukken die ik dan gemaakt heb, heb ik ook bijgehouden. Dus ook knutsels uit mijn vele jongere jaren. Wij plannen momenteel de afwerking van onze zolder in, dat was er nog niet van gekomen. Daar staat nu nog veel gerief op, dat zal moeten gesorteerd worden. Het is niet mogelijk om alles bij te houden. Ik heb ooit een goede tip gelezen, om namelijk van 'dingen' die je je wilt blijven herinneren omwille van emotionele redenen, maar niet eeuwig kunt bijhouden, van die nu is echt weg te gooien en er een foto van te trekken. Zo zal je ze niet vergeten, maar heb je geen hele zolder vol met gerief dat je hoogstens 1 keer per jaar eens vastneemt.

En wat is er dan beter als mijn blog, om dit te documenteren voor mijzelf.

Vandaar vanaf nu de nieuwe rubriek, elke laatste woensdag van de maand: 'uit de oude doos'. 

De foto's zullen niet altijd van de beste kwaliteit zijn, omdat ik er, toen ze werden getrokken, nog geen aandacht aan besteedde.

Ik ga hier ook dingen laten zien die recenter zijn gemaakt, maar waar ik geen hele blogpost kan aan wijden. Maar zo worden ze toch ook niet vergeten.

1) Deze is ondertussen een klassieker aan het worden, de Tilly uit 'mijn tas'. Ideaal voor restjes, ik maakte er al verschillende. Deze valt onder de noemer, ze mogen niet vergeten worden, maar een hele  blogpost is ook weer wat teveel van het goede. Deze Tilly gebruik ik voor mijn nagelschaartje en wat plakkers in te steken, en deze zit altijd in mijn handtas.


2) Een klein portemoneetje: het 2e naaisel ooit dat ik maakte. Ik was net gestart met naailessen, maar kon naar mijn gevoel echt nog niet veel. Het eerste stuk dat we maakte was een keukenschort, ik naaide een 2e voor mijn moeder. Dit stofjes was daar een restje van. Ik weet nog dat het een geklungel was om het in elkaar te krijgen. En ik had nog niet genoeg inzicht in het hoe-stikken-en-keren. Maar voor een eerste poging was dit niet zo slecht geloof ik. (stof: Julija)


3) En nog een haakseltje: een doily. Ik kwam dit patroontje ergens tegen, ik weet niet meer waar. Maar ik vond ze wel heel leuk, en haakte er ineens verschillende. Deze was vermoed ik mijn eerste poging. Ik heb ze nog steeds, maar helaas zijn ze is de kleur al helemaal verschoten. Het zal eens tijd worden voor nieuwe.


Ik heb momenteel zeer weinig tijd om andere blogs te lezen (schaamrood), maar hebben jullie al ooit dingen uit de oude doos laten zien? Geef me gerust een link!

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Stuk voor stuk pareltjes ... net als alles op je blogje ... ik nomineerde je voor een liebster award, check www.letoiledemarcel.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb nog niet echt een bericht met oudere dingen in op mijn blog maar probeer als ik iets gelijkaardig nieuw maak, het oude mee te bloggen. al moet ik toegeven dat ik van de oudere dingen vaak geen foto's heb

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten