Doorgaan naar hoofdcontent

1000-vragen challenge: week 13

Tromgeroffel...... de laatste keer, ja het al is echt al de laatste keer. Het leek anders pas nog maar vorige week dat ik dit aan het bedenken was, en vooral aan het twijfelen was of ik het wel echt zou doen, want ik gaf er mijzelf wel een hoop extra werk mee. En misschien zat er niemand op te wachten. Ik ben blij dat ik het toch gedaan heb, maar ben evengoed blij dat we het hier kunnen afsluiten. Bij deze, voor de laatste keer, het antwoord op de vraag gekozen door Ingrid:


Waar let je als je iemand voor het eerst ontmoet?

Toch nog weer een doordenker voor de laatste keer.

Ik heb er even over nagedacht en eigenlijk weet ik het niet zo goed. Het is wetenschappelijk bewezen dat we al bij de eerste seconden van een ontmoeting ons al een mening vormen. Anderzijds zijn er de spreekwoordelijke gezegdes dat je nooit op je eerste indruk mag afgaan.

Waar ik bijvoorbeeld zeker NIET op let, is op details van het uiterlijk van mensen. Daarom zou ik nooit boeken kunnen schrijven. Elke keer ik een boek lees en er wordt iemand beschreven denk ik vaak, 'daar let ik toch nooit op'. Als je mij achteraf zou vragen welke kleur trui die persoon aanhad, of de kleur van haar of ogen, ik zou het je niet kunnen zeggen. Zelfs als ik mensen al een lange tijd ken, kan ik soms moeilijk zeggen of die nu een bril dragen of niet. Wanneer ze er een hebben, en ze dragen hem niet, ja dan valt mij dat wel op natuurlijk. Maar iemand kunnen beschrijven, moeilijk. Ik zou een zeer slechte getuige zijn.

Wanneer iemand natuurlijk opvallende kenmerken heeft zal ik die wel opmerken, dat is logisch. Maar of er nu echt iets specifiek is waar ik op let bij een eerste ontmoeting, ik denk het niet. Ik geloof dat ik voortga op een algemenen indruk, een gevoel dat ik bij iemand heb, of niet. De spreekwoordelijke 'klik'. Al dat ik mij daar, bij ondervinding, ook al serieus heb ik vergist!

Dus die les heb ik mijzelf al geleerd, niet te snel af te gaan op die eerste indruk. Letten jullie op specifieke kenmerken?


                                    

Ik wil graag iedereen bedanken die heeft mee gedaan met deze challenge, iedereen die nummertjes heeft gegeven. Maar in het bijzonder mijn mede-bloggers die ook op de vragen hebben geantwoord: Saskia, Stephanie en Tamara.

Volgende week maak ik een roud-up van deze challenge, en laat ik jullie zien wat mijn attenties voor de deelnemers waren.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties