Doorgaan naar hoofdcontent

Zo geknipt sew along: poppendraagbuidel

Na het rugzakje, stond er nog een project op de planning: de poppendraagbuidel.

Ik knipte de delen uit stoffen die hier al even liggen. Ik knipte een kleine en een grote versie. Enkel de grote versie heb ik al afgewerkt. Ik nam breed biaislint, maar dat past eigenlijk niet goed in de gespen die ik kocht, het lukt wel, maar het is wel wat gewrongen. Daardoor heb ik de kleine versie even aan de kant laten liggen, omdat ik hier ook breed biaislint voor voorzien had.

Ik zocht ook nog een model om het op te testen, want ik kan niet goed inschatten tot hoe lang de kleine versie past of wanneer je naar de grote moet overstappen. Ik vreesde wel dat de grote versie, die ik dus had gemaakt, te groot zou zijn voor het meisje voor wie ik het maakte.


Ik knipte de delen eerst in de verkeerde richting: vandaar dat de vogel aan de binnenkant nogal op zijn kop.
Deze was bedoeld voor het nichtje van mijn vriend, die binnenkort voor het eerst naar school mag gaan. Afgelopen weekend was het het huwelijksfeest voor haar ouders. Tussendoor was er wat tijd vrij en kon ik het haar een keertje aandoen. Het is inderdaad nog wat groot. Bij gebrek aan een pop mocht kleine beer het eens uitproberen. Lang heeft hij niet op haar rug gezeten, maar wel de draagbuidel zelf. De lintjes zijn ook leuk om mee te spelen.


Patroon: poppendraagbuidel
Stof: Ikea
Foto's: door mij

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Het is nog een ergonomische draagzak ook :-) Hij lijkt op mijn tula :-). http://www.tulababycarriers.com/ Die gebruik ik voor Lenno :-) MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen