Doorgaan naar hoofdcontent

Luchtig zomers topje

Ik hou van naaien, ik hou van haken en ik hou van breien. Ik doe ze allemaal even graag, en vooral allemaal door elkaar. Ik heb steeds enkele werkjes opstaan. Zo ook een breiwerk.


Ik heb echter 1 probleem, ik merk dat mijn breisels, voor mijn eigen, steeds te groot uitvallen, hoe dan ook. Ondanks een proeflapje (misschien moet ik ze toch breien tot 10 cm) en het opmeten is het resultaat toch vaak teleurstellend. Of misschien verwacht ik er teveel van?

Ondanks dat blijf ik toch breien, ook voor mijzelf. Zo maakte ik in juni dit topje. Er was niet echt een bestaand patroon voor, het is dan ook een eenvoudig model. Een beetje logisch nadenken en tellen en meten, en dit kwam er dan van mijn naalden uit. Ik ben er wel redelijk blij mee. Na enkele draag- en wasbeurten is het ondertussen ook al wat groter geworden. Ik vind het model zelf wel leuk, dus ben ik aan een 2e topje begonnen in zeer zomerse kleuren. Wegens een ander dringender project ligt het even in de kast. Het zal nu eerder worden afgemaakt tegen de volgende zomer.





Doe zeker nog is mee met onze zomerchallenge: hier!

Patroon: eigen ontwerp
Katoen: veritas
Foto's: Lotte

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. ik had dat groter worden ook met een katoenen gebreid truitje dat ik vorig jaar maakte, zo extreem dat ik het moest wegsmijten.
    mijn winterbreisels bleven tot nu toe draagbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, zo tof gemaakt!!!!
    Ik vind het echt heel origineel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi :)
    Breien dat is nu eens een talent dat ik niet heb gekregen. Ben al 3 jaar aan een sjaal aan het breien en denk dat hij nooit zal afraken :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gebeurt wel vaker met gebreid goed denk ik? Mijn sjaals (het einige wat ik tot nog toe kan breien) hebben dat ook...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen