zondag 16 augustus 2015

June

Ook ik ben gezwicht voor de june-dress van La maison Victor. Dit patroon is al ontelbare keren gemaakt en zie je nog steeds af en toe verschijnen.


Ik had bij de lancering van de nieuwe collectie van Soft Cactus speciaal mijn wekker een beetje vroeger gezet dan anders om toch enkele stofjes te kunnen bestellen. Er waren een aantal bij die ik echt wel graag wou hebben. Ik vind het wel moeilijk om zo stof te kopen. Ofwel moet ik al een specifiek project hebben en echt weten hoeveel ik nodig heb, ofwel koop ik eerder couponnen en zie ik achteraf wel wat ik er mee doe. Maar zo stof op een rol kopen, zonder een specifieke bestemming te hebben is toch moeilijk, dus ik deed er een beetje een gooi naar.

Van de flowerworks-green  kocht ik 1,5 meter. Ik wilde dit stofje toch snel gebruiken en ik had wel zin in een eenvoudig kleedje. Ik ging op zoek naar een patroon, ik had een eenvoudig A-lijn jurk in mijn gedachten, maar ik vond niet het geschikte patroon in de boekjes die ik heb. En zo kwam ik dan toch bij de June terecht.

Het leek mij geen ideaal patroon voor mij (ondanks dat ze in het boekje zelf zeggen dat het wel flatteert voor elk figuur), vooral het hoge voorpand deed mij twijfelen. Ik sta beter met een V-hals. Maar goed, bij gebrek aan een beter patroon ging ik toch hiervoor. Ik heb even gedacht om de hals vooraan aan te passen, maar het moest wat vooruitgaan, dus liet ik het zo.

Volgens de benodigdheden in de uitleg zou ik met 1,5m helemaal niet toekomen. Ik heb echter al ondervonden dat je vaak met veel minder stof kunt toekomen, als je wat zoekt naar een andere schikking. En anders liet ik de plooien in het rokdeel wel achterwegen, of zocht ik een ander stofjes voor de voering, maar dat was niet nodig. Ik kreeg alle delen netjes uit mijn stukje stof.




Het was mijn 2e patroon uit la maison victor. Het was duidelijk. De voering bevestigen aan de armsgaten was even wat tricky.

Het model en de stof zijn best wel uitdagend voor mij qua stijl. Ik ben niet gewoon van zoiets te dragen. Het draagt wel fijn, maar als er een volgende keer komt ga ik toch een andere halslijn voorzien vooraan. Dat zal iets voor in de naailes worden.

Het stofje is heel fijn om te dragen, maar het kreukt wel enorm dus al bij al niet zo ideaal om een jurk uit te maken. Het vraagt elke keer veel strijkwerk.


Stof: soft cactus, madeline de stoffenmadam
Patroon: june uit la maison victor
Foto's: Lotte

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

7 opmerkingen:

  1. Ik vind hem zeer geslaagd, kleur staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige foto's!!!! je staat enorm goed met die pasteltinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't is ook zo'n schoon patroontje he :)

    Heel mooi met jouw stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap Eefje!
    Dezelfde twijfel sloeg bij mij toe, of die halslijn wel kon met mijn model.
    Het patroon ligt al een jaar geknipt en de stof ernaast, maar het is er nog steeds niet van gekomen...
    Als ik stof koop, koop ik vaak 1,5m als ik er nog geen bestemming voor heb.
    Voor kleedjes ga ik al snel naar 2m, maar ik neem altijd graag het zekere voor het onzekere...

    BeantwoordenVerwijderen