donderdag 13 augustus 2015

Juliette party

Dit patroon moet al lang niet meer voorgesteld worden, hier zijn er al vele mooie exemplaren van gepasseerd in blogland. Nu is het aan mij om mijn bijdrage te leveren. Ik maakte er ondertussen al 3. Het is zo een projectje dat je snel klaar krijgt en met een klein overschotje kan je al beginnen.

Valt het op dat ik de laatste tijd veel 3-tallen laat zien? De kokertjes, de grace jurkjes, 3 cadeautjes voor 6 maand bloggen en nu dus deze Juliette's.

De eerste maakte ik als extra cadeautje voor het communiefeest van een nichtje van mijn vriend. Ik had dit stofje al zeker een jaar liggen (Veritas), met haar in het gedacht. Al dat ik qua modekleur nu wel een beetje te laat kwam vrees ik, fluo roze. Maar toch vond ik hem nog heel leuk, wou hem eigenlijk zelf ook nog wel. Het stofje wordt helaas niet meer verkocht.



De tweede liet ik hier al zien. Dit patroon is ideaal om te maken als tasje bijpassend bij een outfit, waar je dan nog een stukje stof van over hebt.



En de laatste, werd ook gemaakt van een restje stof, van chicadees van timeless treasures dat ik hier al is heb gebruikt. Het stofje is door mij en mijn moeder al veel gebruikt, het is dan ook echt wel mooi. Ik houd restjes steeds bij, je weet maar nooit, en zo kreeg ik dit er nog uit. Ik heb nog steeds een klein restje liggen, ook daar zal ik nog iets voor vinden.



De eerste versie deed ik nog zonder paspel, maar de  voering komt wel wat piepen, dus de andere 2 deed ik wel met paspel. Dat vind ik sowieso beter, het is een leuk detail.

Patroon: 'juliette' uit 'mijn tas'
Stof: madeline de stoffenmadam, veritas, stoffen van Leuven
Foto's: de eerste versie door mij, de andere 2 door Lotte

Je kan ons nog steeds helpen met onze uitdaging: laat dan hier een nummer achter tussen 1 en 999.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

10 opmerkingen:

  1. Drie mooie Juliettes ! De vogeltjes stof is prachtig, ik begrijp helemaal dat je ze koestert en alle stukjes wil opgebruiken .
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi! Ik heb er nog geen gemaakt want ik krijg er alles niet in kwijt denk ik.
    Misschien voor de feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bestemming voor restjes! Je brengt me op een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tasjes! Ik ben fan van het derde, met de vogeltjes. Dat is inderdaad een heel leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak ze ook veel. Als verjaardagscadeau met leuke meisjesspulletjes in :) altijd leuk voor kleine meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bezig bijtje! Die vogeltjesstof is één van mijn favorietjes. Zeg, die roze stof van Veritas is nog wél verkrijgbaar. Check hun online shop. Ik heb net gekeken en dat stofje staat als allerlaatste in de rij. (Nu 2+1 gratis!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!! De laatste is ook mijn favorietje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, zo kan je niets meer weggooien want je kunt overal wat moois van maken nog!
    Mooi tasje weer zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waaw, aan die Juliette moet ik mij toch ook eens wagen. Die vogeltjes zijn super tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn niet te vergelijken, maar alle drie even leuk.
    Die gouden versie vind ik echt prachtig, die was ook zo mooi bij je rok.
    De vogeltjesstof is inderdaad heel erg mooi, lang leve restjes verwerken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen