Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn naaiplek


Kijken jullie ook zo graag binnen bij andere mensen? In de winter, als het donker is en men heeft het licht laten branden zal ik toch steeds is binnenkijken. Ik kijk ook graag in woonboeken, maar die zijn weinig realistisch. Dan is het huis op zijn mooist en opgeruimd.

Momenteel wordt er hier elke week een naaiplek getoond. Naaien is een hobby waar je wel wat ruimte voor nodig hebt. Niet iedereen heeft de kans om een eigen kamer daarvoor te hebben. Je moet dan een beetje creatief zijn om alles opgeborgen te krijgen.

Met deze post wil ik jullie mijn naaiplek laten zien. 


Ik heb de veranda daarvoor ingepalmd. Is het ideaal? Neen! Maar toch is het een beetje mijn eigen plekje. Ik moet deze wel delen met de poezen. 's Nachts kunnen zij vrij in de veranda slapen en binnen en buiten lopen. Dat wil zeggen dat mijn materiaal niet altijd veilig is. Een stuk stof laten liggen kan ik niet. Gegarandeerd dat er eentje opgelegen heeft en het vol haar hangt. Af en toe liggen mijn naaisels of stoffen of naaidoos op de grond, samen met grote plukken haar, dan weet je dat ze gevochten hebben. En heel occasioneel vind je er de restanten van wat een muis of een vogel was. (Heel gezellig!)

Onze veranda is op het zuiden gericht, dus je kan het al raden, als de zon schijnt in de zomer wordt het daar een echte sauna. Dan moet ik elke keer mijn machines binnen halen. De laatste tijd is er daardoor weinig genaaid geweest. 

Maar in de veranda zitten heeft ook zijn voordelen, ik heb er heel veel licht. In de winter is dat zalig, tijdens de lange lenteavonden is dat heel gezellig. En met de schuifdeur helemaal open zit je toch een beetje buiten.

Mijn naaitafel zelf: die heb ik op maat laten maken, door mijn broer die schrijnwerker is (handig hoor)! Ik heb ze wat hoger laten maken zodat ik er wat materiaal onder kon opbergen. Ik gebruik manden voor mijn stoffen. Nadeel van veel licht is dat je stoffen snel verkleuren. Mijn tafel is ook heel stevig en ruim genoeg om ander materiaal op te zetten.

De manden liggen vol met stofjes of projectjes waar ik voorlopig niet aan voortdoe

Recht tegenover mijn naaitafel staat onze eettafel. Ik hoef mijn stoel maar te draaien voor te kunnen knippen en tekenen. Voor mij is dat wel handig.

De tafel zoals ze er meestal bijligt: dus niet opgeruimd voor de foto. De ventilator omdat het er warm was, de stofjes toen ik aan de grace jurkjes aan het werken was. Mijn boekenpoef is altijd in de buurt, ik was ook met de 1000-vragen challenge bezig, in het zakje zit een haakwerkje waar ik buiten aan aan het werken was, en ik moest nog steeds de nieuwe lmv is lezen. De witte plank  gebruik ik om foto's op te trekken.

Ons huisje is nog niet helemaal klaar. De veranda, waar ik dus zit is nog niet vernieuwd geweest. Dit wordt wel een van onze volgende projecten. Dus ben ik nu zo aan het bedenken wat we er allemaal aan kunnen verbeteren.

Als ik mag dromen, dan zou ik graag een grote zolder voor mijzelf hebben. Ook met veel licht, met verwarming en airco. Met een lange hoge kniptafel en plaats om andere mensen uit te nodigen om samen te kunnen naaien. Graag daarbij nog een hoekje om foto's te kunnen trekken. Ik vrees dat het bij dromen zal blijven.

Hebben jullie al ergens je naaiplek getoond? En wat is je ideale naai of hobbykamer?

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij e-mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. dat is een toffe naaiplek... dat is puur genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel leuk uit! Ik heb een tijdje geleden de niet gebruikte slaapkamer min of meer ingericht tot naaikamer, maar om het echt praktisch en gezellig te maken moet ik eigenlijk nog aan de slag met behangpapier, rekken, .... maar ik zou 'm liever ombouwen tot een 2de kinderkamer dus heel veel motivatie heb ik ook weer niet... al zou ik het wel jammer vinden om geen naaikamer meer te hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke plek! Bedankt dat we eens mochten binnenkijken hihi ;-)
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om binnen te kijken bij andere mensen :) Leuk naaiplekje heb je zeg! Heel gezellig... Och en het kan altijd beter natuurlijk, gelukkig maar! Een mens moet kunnen blijven dromen :)
    Vooral zo'n teken- en kniptafel zou ik nog kunnen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten