Doorgaan naar hoofdcontent

Grace jurkjes

Ik denk dat bijna iedereen de mooie blog van Griet volgt, doe je dit nog niet, zeker doen!

We kennen haar daarbuiten ook nog van de boeken, 'stof voor durf het zelvers'. Aangezien ik geen kinderen heb, heb ik nog geen gebruik gemaakt van deze boeken. 

Maar in mijn omgeving zijn ze wel volop in de boelekestijd gekomen. Daar zitten wel wat baby meisjes tussen, dus kon het voor mij niet beter getimed zijn dat Griet een gratis patroon van een babyjurkje lanceerde.


Wegens omstandigheden had ik eerder nog geen tijd om ze te maken, maar afgelopen weekend heb ik er mij kunnen aanzetten. En goede dingen komen nooit alleen, ik maakte er ineens 3.

De handleiding was mij niet altijd even duidelijk. Ik ben er aan begonnen en zou wel zien hoe het liep. Het is dus misschien niet helemaal zoals zij het bedoeld had, maar het is toch een kleedje geworden.

Het eerste kleedje deed ik volledig volgens de handleiding, met knoopjes achteraan. Ik nam drukknoppen, omdat ik er geen ander had liggen. De mouwtjes liet ik achterwege.



Het lijkt mij niet zo comfortabel om op die knoopjes te liggen. Ze zijn redelijk dik. Dus bij het 2e kleedje deed ik hetzelfde, de sluiting achteraan, maar ik stikte er velcro in. Dat lijkt al iets comfortabeler, iets minder dikte.



Ik was toch nog niet helemaal tevreden en maakte een 3e versie. Deze keer wisselde is het achterpand en voorpand om, zodat de knoopjes vooraan zitten en er geen dikte is op de rug. Misschien is het nu wel moeilijker om het kleedje aan te doen. Dat hoop ik binnenkort te weten te komen, als de jurkjes cadeau zijn gedaan.



Ik las dat Griet in een jurkje als sluiting een blinde rits heeft ingestikt. Maar dat zie ik niet direct zitten om zo te doen, dan moet ik even wat meer tijd hebben om dat uit te zoeken. Dat wordt misschien iets voor in de naailes in september. Deze jurkjes waren wel redelijk snel klaar, op een 2-tal uurtjes, elk. Het eerste jurkje is maat 62, de andere 2 zijn maat 68.

Ik zou nog een kleine kapstok kunnen gebruiken voor de foto's. Als ik aan-foto's, ga ik die hier zeker nog is laten zien.

Patroon: grace jurk van Griet van Emma en Mona
Stof: soft cactus


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Flickr / Pinterest / Twitter

Reacties

  1. oh, jij maakt pareltjes! Deze jurkjes ideaal om cadeau te geven, ik pin deze onmiddellijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knoopjes vooraan vind ik net een heel leuk en goed idee! Mooi ook!

    Ben wel helemaal fan van het stofje in het 2de jurkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knoopjes vooraan vind ik net een heel leuk en goed idee! Mooi ook!

    Ben wel helemaal fan van het stofje in het 2de jurkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!! Goed idee om de knoopjes vooraan te plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jammer dat we hier een jongen hebben want je kleedjes zijn super mooi :-) Al ben ik toch wel tevreden met ons kleine man. Ik wil hem niet ruilen :-) Ook daar maakte je toch mooie dingen voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such cute dresses :) Soft Cactus has lovely prints.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten