dinsdag 28 juli 2015

1000-vragen challenge: week 6

Het is dinsdag, dus een nieuwe 1000-vragen challenge post van SaskiaStephanieTamara en mijzelf.

Om in de vakantiesfeer te blijven, ook al heb ik momenteel geen vakantie en moet ik nog wel eventjes wachten, een leuke vraag van Sara (ik weet jou wonen maar de anderen mag je via e-mail je adres bezorgen.)


Wat is je verste reis?

Ik ga zeker graag op vakantie, maar kom ook wel graag terug thuis. Maar zo een weekje even helemaal weg zijn, dat doet wel deugd. De laatste jaren is het er niet altijd van gekomen wegens verbouwingen. Dit jaar hebben we geen grote vakantie gepland, maar enkele korte tripjes zoals je hier en hier al kon lezen. 

Echt heel ver ben ik nog niet weg geweest. Daarvoor kan ik niet lang genoeg vrij voor krijgen plus dat wij daar nog geen budget voor hadden. Ik hoop wel dat het er ooit van zal komen. New York staat daarbij bovenaan aan mijn lijstje. 

Wat is dan nu mijn verste reis geweest? Volgens google maps (ik heb wel geen idee hoe dat de afstand berekent), is dat mijn eerste vliegvakantie naar Turkije geweest, al dat Kreta maar enkele tientallen kilometers minder zou zijn. Maar Turkije dus, in de buurt van Bodrum was dat. De eerste keer dat ik het vliegtuig nam, ik was 19 jaar. Dat was even spannend, maar smaakte wel direct naar meer. Het was een vakantie met 3 andere vriendinnen, een last minute. 30 augustus gingen we kijken voor een reis en 1 september zijn we vertrokken. 7 dagen, all in, voor 299 euro. Dat was echt geen geld dus, ik geloof niet dat dit nu nog mogelijk is? Ik heb zeer fijne herinneringen aan die vakantie.


Ik heb voorgesteld om nog een extra vraag toe te voegen aan deze vraag, namelijk: 

 Wat was je leukste reis?

Zonder er een heel verhaal over te schrijven, anders wordt dat hier wat te lang, een korte beschrijving van onze reis van vorig jaar, wat voor ons toch al het meest speciaal is geweest. Samen met familie en andere mensen, 2 weken op een zeilboot op de Oostzee, met op de route in Denemarken: Helsingor, Nyborg en als hoogtepunt Kopenhagen (beeldt u in: 25°, zonnig, mooie zeilboot, in de haven aanliggen tegenover de opera, aan het koninklijk paleis, aperitieven en barbecueën, lang zomeravonden). Maar evengoed met de mooie natuur in Duitsland. We hebben praktisch 2 weken ideaal zomerweer gehad, samen met de tijd op het water en goed gezelschap was dit een super vakantie (onthaasting ten top!)


Wat was jullie verste en leukste reis? 

                                         

Wil jij ons ook uitdagen: laat hieronder een reactie na met een getal tussen 1 en 999*, dit kan tot en met vrijdag 18.00u. Uit al de reacties, van ons 4 samen, trekt at random dan 1 vraag waar wij de volgende dinsdag op antwoorden. Deze challenge loopt een hele zomer lang. De nieuwe vraag wordt op vrijdagavond bekend gemaakt op mijn facebookpagina en instagramaccount.

Als dank voor jullie reacties maken wij een cadeautje voor jou. Als je mij volgt krijg je van mij een attentie, als je Saskia volgt krijg je van haar ook een attentie, net zoals bij Stephanie en Tamara, dus vierdubbele leuke post! Volg je maar 1 van ons dan krijg je enkel de attentie van die persoon, dusssss, liken maar!

Volg mij: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Saskia: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Stephanie: bloglovin en/of facebook en/of instagram
Volg Tamara: bloglovin en/of facebook

* vraag 912, 921, 399, 159, 45 en 458 zijn al geweest.

Wil je graag meedoen aan deze challenge en een blogpost schrijven over dit onderwerp evenals een attentie voorzien voor persoon van wie de vraag komt, laat het mij even weten.

Nota: kom je op deze pagina via facebook of bloglovin kan het zijn dat je niet kan reageren. Probeer dan de pagina opnieuw te openen via je browser. Lukt het je dan nog steeds niet mag je altijd een commentaar nalaten op mijn facebookpagina.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

4 opmerkingen:

  1. Die zeilreis lijkt me echt fantastisch! 't Zal wel zijn dat je daar geweldige herinneringen aan hebt! De scandinavische landen staan zeker ook nog op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,
    Nog steeds nummer 26 voor volgende keer :-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg, meteen eruit geloot :)
    Ik heb een blogpost geschreven over de gehaakte bloem die ik van jou kreeg. Dankjewel daarvoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh tof ! 'k zal eens beginnen bij het begin : nummer 1 :-)

    BeantwoordenVerwijderen