Doorgaan naar hoofdcontent

1000-vragen challenge: week 4

De vraag die Saskia, Stephanie en ik deze week mogen beantwoorden, komt van Delphine Hoorelbeke (stuur ons even een mailtje met je adres en hoe je ons volgt en dan krijg je ons cadeautje opgestuurd). Deze week hadden we minde reacties als de vorige keren. Laat je niet tegenhouden om hieronder snel een nummertje te zeggen, daag ons ook uit! Met jullie kleine moeite hebben wij weer iets om over na te denken.


Praat je tegen voorwerpen?

Oh jee, wat een vraag! Ik kreeg al direct voorstellingen van mensen die tegen de planten spreken, of die geloven dat dingen ook een ziel kunnen hebben. Maar eigenlijk, we praten toch allemaal wel is tegen voorwerpen. Ale, misschien niet zozeer praten, eerder al is goed tegen vloeken. Want ik denk dat we vooral tegen voorwerpen praten als ze niet doen wat wij willen dat ze doen. Wie heeft er nog nooit tegen een apparaat heel lief iets gezegd, als je weet dat het elke moment het kan begeven, maar je wil dit nog niet, 'alsjeblieft, nu nog niet, doe dit nog even voor mij'. Ik deed het al wel, evenals het vloeken als het uiteindelijk niet werkt. Zo heeft mijn tablet in het begin heel wat vervloekingen mogen doorstaan, omdat ik nog niet goed genoeg wist hoe het werkt en wat wel kan en wat niet.


Je hebt mensen die tegen hun auto spreken, maar ik geloof niet dat ik dat al heb gedaan. Onze auto heeft geen geslacht en al zeker geen naam.

Vele mensen op mijn werk hebben ook fotokaders staan waar ze dan tegen spreken, maar dit is niet tegen voorwerpen spreken. Ze praten in gedachten tegen hun overleden echtgenoot/e. Dit kan hen veel troost geven.

Mijn naaimachine? Heb ik daar al een conversatie mee gedaan, ik denk het niet. Als ik naai wordt hier wel is luidop nagedacht, dan ben ik is tegen mijzelf aan het praten, en als die machines dan willen meeluisteren, ja dan heb ik al tegen hen gesproken, maar dit is zeker niet bewust.

Moest de vraag nu zijn, spreek je tegen iets anders dan tegen mensen, dan is het wel zeker ja. Ik praat wel tegen de 2 poezen die hier rondlopen. Uiteindelijk proberen zij ook tegen mij te spreken. Ons Nala lijkt wel vaak dag te zeggen als ze binnenkomt (ze maakt dan een schattig geluidje), en onze Nixon is kampioen in komen zagen, om eten allicht. Ik ben ook wel vaak alleen thuis, en dan is het al is leuk om iets te kunnen zeggen, dan voel je je minder alleen, ook al is het een dier en komt er geen reactie terug

Praten jullie soms tegen voorwerpen? Is er een apparaat waar jullie een specialere band mee hebben?


Wil jij ons ook uitdagen: laat hieronder een reactie na met een getal tussen 1 en 999*, dit kan tot en met vrijdag 18.00u. Uit al de reacties, van ons 3 samen, trekt at random dan 1 vraag waar wij de volgende dinsdag op antwoorden.

Deze challenge loopt een hele zomer lang. De nieuwe vraag wordt op vrijdagavond bekend gemaakt op mijn facebookpagina en instagramaccount.

Als dank voor jullie reacties maken wij een cadeautje voor jou. Als je mij volgt krijg je van mij een attentie, als je Saskia volgt krijg je van haar ook een attentie, net zoals bij Stephanie, dus driedubbele leuke post! Volg je maar 1 van ons dan krijg je enkel de attentie van die persoon, dusssss, liken maar!

Volg mij: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Saskia: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Stephanie: bloglovin en/of facebook en/of instagram

* vraag 912, 921, 399 en 159 zijn al geweest.

Wil je graag meedoen aan deze challenge en een blogpost schrijven over dit onderwerp evenals een attentie voorzien voor persoon van wie de vraag komt, laat het mij even weten.

Nota: kom je op deze pagina via facebook of bloglovin kan het zij. Dat je niet kan reageren. Probeer dan de pagina opnieuw te openen via je browser. Lukt het je dan nog steeds niet mag je altijd een commentaar nalaten op mijn facebookpagina.


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Flickr / Pinterest / Twitter

Reacties

  1. Ik ben nog steeds benieuwd naar vraag 111:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jullie é-mailadressen niet direct. Ik volg jou via bloglovin en Stephanie via Facebook. Saskia volg ik helaas niet

    Ik praat trouwens tegen de microscoop op het werk, het ding werkt beter als je er vriendelijk tegen doet 😛

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoe we tot een gelijkaardig antwoord zijn gekomen!! Ik heb ook over gefoeter tegen dingen geschreven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha deze is ook goed ;)
    Awel nu wil ik ook wel meedoen...
    Ik spreek alleen tegen mezelf (oei is dat erg hahaha)
    En tegen onze Marcel, de kat, spreek ik ook...
    Maar 't is nu niet dat ik tegen mijn koffiezet ga spreken ofzo...
    Ik ben benieuwd naar 195 ;)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd naar 158 en iedereen moet al eens lief zijn geweest en gevloekt hebben op zijn tablet/PC

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil graag mijn kans nog eens wagen, nummertje 45 alsjeblief :D
    En, spreken we niet allemaal eens tegen een voorwerp? :)

    Liefs
    Unique Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten