Doorgaan naar hoofdcontent

1000-vragen challenge: week 3



De vraag van deze week, van Sylvia Kieffer (stuur je ons 3 even een mailtje met je adres, vermeld even hoe je ons volgt, en dan sturen wij jou je cadeautje op):

'Doe je elke dag iets nieuws?'

Deze vraag verward me een beetje, want is het überhaupt mogelijk om elke dag iets nieuws te doen? Langs de andere kant, geen enkele dag is hetzelfde, is dat dan elke keer iets nieuws?

Bewust doe ik het zeker niet, je zou er nogal een planning voor nodig hebben, vandaag doe ik dit is, morgen dat. Elke keer iets nieuws verzinnen, doodvermoeiend moet dat zijn!

Nu af en toe iets nieuws doen houd je wel alert. In elk artikel over 'geluk' staat dit vaak als een van de vele tips. Je komt dan uit je comfortzone, je krijgt je nieuwe indrukken wat goed is voor het zelfvertrouwen. Ik probeer dit heel bewust soms op te zoeken. Deze uitdaging hoort daar bij en eigenlijk het hele bloggebeuren waar ik mee begonnen ben.

Als ik na een tijd terugdenk over wat ik al gedaan heb, denk ik soms wel van 'amai, dat ik dat gedurfd heb!' Het is een blijvend leerproces om 'nieuwe dingen' te durven doen.

En gelukkig doe ik niet elke dag iets nieuws, want als ik iets doe, dan ga ik direct all the way. Als ik iets wil, wil ik het direct, ik kan moeilijk wachten. Bijvoorbeeld, er komt een nieuw boek of tijdschrift uit dat mij interesseert, dan zal ik zeker proberen het diezelfde dag nog te gaan kopen. Ik durf daar zelfs mijn vriend of familie voor op te sturen!

Op mijn werk is het ook een uitdaging om iets nieuws te proberen. Ik werk met ouderen in een woonzorgcentrum. Ik organiseer activiteiten, in groep of individueel. De uitdaging voor ons is het zoeken naar een evenwicht tussen variatie en de mogelijkheden (en beperkingen) die er zijn. Meer kon je hier al lezen.

En wat deed ik de laatste tijd effectief wat nieuw was voor mij:
- alleen met de auto rijden (voor mij avontuurlijk genoeg om geen andere uitdagingen meet nodig te hebben)
- een eerste blogchallenge opgezet
- en ook een eerste give away georganiseerd (waar je nog steeds kan aan meedoen: hier)
- eten gegeten van een 'top'chef: Jeroen meus zijn broodjes.
- voor het eerst meegedaan met swapperdeswap
- voor het eerst op een trein gehaakt (wel al in de bus, of in de auto)
- voor het eerst een Olaf gehaakt


Wat ik wel een zalig gevoel vind, en dat ligt in de lijn van deze vraag, is om ideeën te krijgen.
Als zomaar ineens in je hoofd, een idee opkomt. Helemaal zelf bedacht. Dat vind ik fantastisch! Ik probeer die momenten ook op te zoeken, wanneer die ideeën het best komen. Bij mij is dat als ik in de dag even ga liggen en een 'dutje' doe. Ik ben dan weg, niet meer bewust van mijn omgeving, maar mijn gedachten blijven werken. Half dromen - half nadenken. Dat heeft al een paar leuke dingen opgeleverd. Een perfect excuus dus om af en toe is een dutje te doen!

Ik heb dan ook veel bewondering voor mensen met leuke en originele ideeën!

Wanneer krijg je je beste ideeën? En wil je daar dan ook meteen mee aan de slag?

Is dat voldoende geantwoord op je vraag Sylvia?


Wil jij ons ook uitdagen: laat hieronder een reactie na met een getal tussen 1 en 999*, dit kan tot en met vrijdag 18.00u. Uit al de reacties, van ons 3 samen, trekt at random dan 1 vraag waar wij de volgende dinsdag op antwoorden.

Deze challenge loopt een hele zomer lang. De nieuwe vraag wordt op vrijdagavond bekend gemaakt op mijn facebookpagina en instagramaccount.

Als dank voor jullie reacties maken wij een cadeautje voor jou. Als je mij volgt krijg je van mij een attentie, als je Saskia volgt krijg je van haar ook een attentie, net zoals bij Stephanie, dus driedubbele leuke post! Volg je maar 1 van ons dan krijg je enkel de attentie van die persoon, dusssss, liken maar!

Volg mij: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Saskia: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Stephanie: bloglovin en/of facebook en/of instagram

* vraag 912, 921 en 399 zijn al geweest.

Wil je graag meedoen aan deze challenge en een blogpost schrijven over dit onderwerp evenals een attentie voorzien voor persoon van wie de vraag komt, laat het mij even weten.

Nota: kom je op deze pagina via facebook of bloglovin kan het zij. Dat je niet kan reageren. Probeer dan de pagina opnieuw te openen via je browser. Lukt het je dan nog steeds niet mag je altijd een commentaar nalaten op mijn facebookpagina.


Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Flickr / Pinterest / Twitter

Reacties

  1. Ik was ook helemaal in de war door de vraag :p ik zit er al een heel weekend over na te denken.
    Wanneer ik mijn beste ideeën krijg? Wanneer ik moeilijk/niet kan slapen. Op die manier zijn er heel wat blogposts en naaisels ontstaan :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze keer reageer ik eens bij jou, ik Heb je blog trouwens via dit leren kennen . Vraag 159 deze keer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaaaaaaaa keileuk!! Eindelijk tijd gevonden om te lezen :)
    Ik wil ook wel meedoen :)
    Maar deze keer ben ik te laat.
    Dus ik hou het in het oog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten