donderdag 25 juni 2015

Ocean jurk

Ik heb de tijdschriften van La Maison Victor van in het begin gekocht. Ik hou wel van hun vormgeving, en zeker ook van hun inhoud. Elke keer staat er wel iets in dat ik leuk vind. Het was er alleen nog niet van gekomen om er iets uit te maken, tot nu.


Ik zag in de laatste LMV de ocean jurk staan. Helemaal mijn ding. Enkel wat te kort, maar dat kan altijd opgelost worden.

Mijn ervaring met rekbare stoffen is nog zeer beperkt, dus ik probeer maar wat. Het spelden van het patroon en het knippen is toch even wennen. Als er goede trucjes zijn voor het verwerken van deze stof, ik hoor ze graag!

Deze lap stof kwam van het stoffenfestijn, een coupon voor 6 euro. Voor die prijs kan ik zo geen jurk kopen.

Ik ben niet helemaal tevreden van het eindresultaat. Het bovenstuk is een beetje te lang, de elastiek had strakker gemogen, en de rok lijkt langs achter veel lager te hangen dan vooraan. Oh ja, het belegstuk komt ook steeds open te staan.

Ondanks dat heb ik hem wel al heel veel aangedaan, want het zit wel echt zalig goed. Doordat ik de naden onderdaan gewoon rechtdoor heb verlengd is het een hele zwierige rok geworden, en ik vind dit nog wel leuk.



Het is een zalig kleedje om mee te fietsen, zalig om mee te wandelen, om naar het strand te gaan, eigenlijk voor alles. Ik ga dit kleedje echt veel dragen. Als ik nog eens zo'n lap stof vind en een momentje met tijd, wil ik er nog 1 maken, met mijn verbeteringen in het achterhoofd. Dat is wel het handige aan een blog hebben, je hebt het al eens neergeschreven, want dat is iets dat ik niet doe. Ik denk altijd dat zal ik wel onthouden, maar dat is niet altijd het geval natuurlijk.




Patroon: La Maison Victor
Stof: stoffenfestijn
Foto's: Lotte
Locatie: Begijnhof Mechelen

We kunnen nog steeds uitdagers gebruikten voor mijn zomer-challenga, ga even hier langs en laat gerust even een reactie achter. Hoe meer deelnemers, hoe spannender!

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Flickr / Pinterest / Twitter

11 opmerkingen:

  1. Je straalt!!
    Begin maar aan de tricot, deze versie is alvast heel erg geslaagd. :-)
    Leuk gedaan ook, je foto's in het Begijnhof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij mocht je een maatje kleiner maken, niet?
    Maar staat je alleszins heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél erg mooi! Foto's alsof ze recht uit de 'boekskes' komen en dat kleedje misstaat zeker niet.
    Wat het spelden van tricot betreft, ik ben sinds kort grote fan van 'Wonder clips'. Ik kocht ze bij Den Depot en kan ze al niet meer missen! Het houdt je stof goed vast zonder er gaten in te maken. Dat durft bij tricot al eens gebeuren. Voor het overtekenen van de patronen leg ik er zware dingen op (theelichtpotjes enz)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik maakte hem vorige week ook in een knielange versie. En ook het gevoel dat hij achteraan lager komt.
    Ik maakte hem speciaal om met dit warme weer te gaan werken

    BeantwoordenVerwijderen