Doorgaan naar hoofdcontent

Kijkkasttag

Unique Marieke nodigde mij uit om mee te doen met de kijkkasttag. Als je dit nog niet hebt gelezen op een blog en niet weet wat dit is kijk even op haar blog.

Hierbij mijn antwoorden:

Kijk je vaak tv?
Dat valt wel mee denk ik. Momenteel is dat zeer weinig, omdat het nu zo lang licht is probeer ik er zoveel mogelijk van te profiteren om te naaien 's avonds. In de winter gaat dit moeilijk omdat ik geen goed licht heb op mijn naaiplek. Dan ben ik meer aan het breien en haken, en dat gebeurt dan wel voor tv.

Wat vind je echt leuke tv?
Ik heb zo mijn programma's dat ik graag volg, maar dat begint wel wat te minderen, met het ouder worden, wordt je ook wat kritischer. Ik kijk graag naar detectieves genre: vera, midzomer murders, lewis, de scandinavische reeksen,...

Van welke TV-programma's durf je nauwelijks toe te geven dat je het graag kijkt?
Ik zou niet zo direct weten wat dat zou kunnen zijn. Er is niets dat ik niet durf te zeggen. Het laatste dat ik gezien heb waar ik misschien niet zo mee te koop zou lopen is de laatste nieuwe reeks van samson en gert, winterpret. Ik vond dat geweldig om te zien, uit nostalgie, en ja ik heb ze nog steeds bewaard om mijn digibox. 

Snoep je voor televisie?

Zeer slechte gewoonte, waar ik de laatste maanden zoveel mogelijk heb getracht niet aan toe te geven. Zo is er toch oa 10 kilo afgegaan, maar dit blijven volhouden is moeilijk.

Wie is je favoriete tv-kok?

Als er iets is dat ik niet graag doe, dan is het wel koken. Dus ga ik ook nauwelijks naar kookprogramma's kijken. Voor bakprogramma's wil ik nog wel een uitzondering maken, dus kies ik maar voor Wim Balieu.

Ben je een zapper?

Niet echt. Ik kijk bijna nooit direct naar tv, maar meestal naar mijn opgenomen programma's. 

Kijk je nog tv na een avondje stappen?

Neen, zo snel mogelijk mijn bed in! Ik kan er niet meer tegen.

Hou je van komedie/humor, wie is je favoriete komiek?

Ik kijk wel graag naar de shows van komieken, mijn favoriet is Wouter Deprez.

Aan welk programma uit jouw jeugd hou je goede herinneringen over?

Wij hebben lang geen tv gehad, en dan ook maar beperkt in zenders. Wat ik mij herinner, niet zo veel eigenlijk. Ik vond 'de vijf' wel leuk. Een programma naar de boeken van 'Enid Blyton'. Ik heb de dvd   hier nu wel liggen.

Van welk programma mis je geen enkele aflevering?

Ja, ik volg ook 'thuis'. En zoals gezegd detectieves. 'Downton Abbey' is ook iets dat ik al lang volg. En ik kijk ook steevast naar de reeksen op donderdagavond op Vitaya, daar zitten echte goede dingen tussen. Zo heb ik onlangs het 2e seizoen van 'broadchurch' gezien. Die stijl, daar hou ik wel van.

Hoe en waar kijk je televisie? En met wie?

Ik kijk meestal enkel naar genomen programma's, ik kijk bijna nooit rechtstreeks. Zo kan ik dan ook ineens een hele serie uitkijken, ik wacht niet graag telkens een week voor een volgende aflevering. 
Sinds ik een tablet heb durf ik daar al is op te kijken, zo kan ik bijvoorbeeld naaien en tv kijken tegelijk. Of als mijn vriend iets kijkt dat mij niet zo aanstaat, ga ik wat vroeger naar bed om daar nog wat te kijken. Ik vind dit daar nu wel fijn, samen met de ondergaande zon in mijn gezicht. 
En met wie kijk ik, mijn vriend, een vriendin of gewoon alleen met de poezen als gezelschap. 

Films of series?

Ik kijk het merendeel naar series.

Waar kijk je zeker nooit naar?

Bepaalde humor programma's, waar mijn vriend graag naar kijkt, zijn dan weer niets voor mij. sport is ook zeer beperkt, buiten tennis, of het moest belangrijk zijn en er komt een Belgische ploeg aan te pas. En laat me niet naar blokken kijken aub! 

Met mijn hond als steun, gezellig in bed.

Zo, nu weten jullie alles over mijn kijkgedrag.

Ik ga niemand nomineren, omdat ik niet zo goed heb bijgehouden wie er al genomineerd is geweest. Maar heb je zin om mee te doen en was je nog niet genomineerd, zeker doen, en word je toch graag genomineerd, laat het dan maar weten, dan doe ik dat nog wel gauw.  

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /

Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

Een reactie posten