Doorgaan naar hoofdcontent

DIY: zomerse kransjes van papier

Omdat het niet altijd naaien of breien moet zijn, is dit er eentje over papier.


Wij wonen in een gewoon rijhuis in een gewone straat, zoals er zo vele zijn. Redelijk saai dus. Wij hebben 1 raam aan de straatkant. Deze kant is naar het noorden gericht, dus krijg ik daar nooit mooie bloemen als ik een bloembak zet.

Om het toch een beetje gezellig te maken probeer ik dan maar mijn raam te versieren. En deze keer is het dit geworden: kransjes van papier. Ze zijn eenvoudig te maken en snel klaar. Ik laat jullie graag zien hoe ik dit deed:

  • Kies enkele leuke papiertjes, als ze al vierkantig zijn is dit makkelijk. De mijne komen van boekenvoordeel en zijn 15 x 15 cm.


  • Begin met het maken van plooien van een dikke centimeter, doe dit trapsgewijs.


  • Eindig zoals je begonnen bent, beide zijden moeten naar dezelfde richting geplooid zijn, eventueel knip je het papiertje een beetje bij.


  • Vouw het strookje dubbel en knip op deze vouw.


  • Vouw de beide strookjes nog is dubbel.
  • Doe lijm aan één volledige zijde van elk strookje en plak ze tegen elkaar. 


  • Doe nu een fijn draadje rond het midden en knoop vast.



  • Lijm nu de buitenste zijden over de eerder gemaakte vouwlijn dubbel, zodat ze een cirkel vormen.



  • Je kransje is klaar. Je kan er nu bijvoorbeeld een slinger van maken.



Veel plezier!

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. heel mooi, maar dat krijg ik thuis niet opgehangen. Mijn man zou blauw uitslagen. Ik ga het eens maken met de meisjes op het werk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten