Doorgaan naar hoofdcontent

Al wat goud is en blinkt...

... daar hou ik wel van.


Ik ben nooit een meisje meisje geweest. Ik heb niet veel met poppen gespeeld, verkleden deed (doe) ik nooit graag en ik heb altijd een jongenskopje gehad.

Ik zelfs jaren geen rokjes willen dragen, maar dat had meer met onzekerheid te maken. Nu zeg ik echter foert en draag ik ze wel graag, maar nog liever maak ik ze zelf. Ik moet wel, want rokjes uit de winkel passen mij nooit, die hangen vanachter altijd 5 cm hoger dan vooraan, en dat is geen zicht. Sinds ik zelf naai let ik daar wel erg op.

Ik nam een eenvoudig A-lijn rokje, dat staat mij precies wel (vind ik zelf). Het was even zoeken voor ik een goed model vond, het werd er eentje uit een extra bijlage van knip. Ik nam wel de rits in de zijnaad en niet achteraan, en ging ook voor een blinde rits.



Had ik nu nog even langer gewacht was ik helemaal voor het nieuwste patroon van Compagnie M gegaan, de Nina. Het culottes model vind ik echt geweldig, helemaal iets voor mij, dus dat patroon gaan we zeker is aanschaffen.

Toen Nancy op haar instagram een foto zette van een nieuwe stapel stoffen, en ik toevallig die dag in Lier moest zijn, kon ik het niet laten en ging naar deze stofjes kijken.

Want ondanks dat ik nooit echt een meisje meisje ben geweest, heb ik wel altijd gehouden van goud, zilver, bling, schitteringen,... Dus ideaal!

Ik koos voor golden spots, in combinatie met het zwart is het wel heel stijlvol vind ik.



Met 1m30 kwam ik net toe. De volgende keer neem ik nog 10 cm langer, ik moet mijn patroon toch net iets meer verlengen, ik heb nu wat weinig zoom. Maar ik had nog zin in meer, en met het beetje overschot dat ik had (ik laat niets verloren gaan), kon ik nog een 'Juliette' maken. Niet de eerste keer ondertussen, ik vind het een zeer fijn tasje om te maken bijpassend bij een outfit.



Zie dat eens schitteren in de zon...

Ik neem misschien een rare houding aan op de foto's. Maar het had goed geregend de dag ervoor, en de grond was niet zo stevig. Ik zakte nogal weg en viel bijna een paar keer om. Die stammen gaven wat houvast. Wat een model al niet moet doorstaan! Sebiet word ik nog een echte (knipoog).

Ik zag dit stofje al hier en hier, en houdt ook zeker haar in het oog, zij werkt aan een Lotta'.

Stof: golden spots, madeline de stoffenmadam
Patroon: knip bijlage mei 2012
Foto's: Lotte
Assistent: mijne vriend
Topje: lola & liza

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Staat je heel goed, zeker in combinatie met dat t-shirtje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Laat die A-lijntjes maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal klaar voor een avond uit!! Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, de stof, het rokje, het plaatje klopt echt.
    Volgens mij moet ik dringend eens gaan piepen in Lier. ;-)
    De foto's zijn heel knap, dat mag wel na je lijdensweg dan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel geslaagde outfit. Het tasje vind ik vooral een topper en de rok staat je beeldig. Liefs alice

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten