dinsdag 30 juni 2015

1000-vragen challenge: week 2

Oh wat gaat een week snel, we zitten al aan de 2e week van deze challenge.

Deze keer komt de vraag van Annelies van 'Traaitoenaai', nummer 921 (je mag mij je adres nog bezorgen!).


 'Wat deed je vroeger in een relatie en nu niet meer?'

Aangezien ik nog maar 1 relatie heb gehad en nog steeds heb kan ik geen vergelijking maken. Ik was altijd een braaf en verlegen meisje, geen grote verleidster dus.

We zijn ondertussen wel bijna 8 jaar samen, dus op zich kan ik wel een vergelijking maken met het begin en nu, volgens mij mag dat ook tellen.

Als ik op die jaren terugkijk, kan ik zeggen dat ik toch nog veel over mijzelf geleerd heb. Waar ik het in het begin, van het samenwonen dan, het meest moeilijk mee had, waren de andere gewoontes van hem. Blijkbaar heb ik een bepaalde routines en gewoontes en vind ik het moeilijk om een andere manier te aanvaarden. En dat kan dan over hele banale zaken gaan, wat wel verschillende ruzies tot gevolg had.

Een deel van die gewoontes en routines krijg je in je opvoeding en van thuis uit mee. Je bent niet anders gewoon en hebt er nog niet bij stilgestaan dat de dingen ook anders kunnen gaan.

Om een voorbeeld te geven waar ik echt aan heb moeten wennen: het gaan slapen. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat je als koppel samen gaat slapen, maar zo dacht hij er niet over. Je gaat slapen als je moe bent, of dit nu samen is of niet. Ik ben daar ongelukkig over geweest, dat dit bij ons niet gebeurde. Het heeft lang geduurd voordat ik hier aan gewend was. Als ik dat nu bekijk vind ik het zelf wel belachelijk dat ik het daar zo moeilijk mee had.

Sinds hij werkt in een ploegensysteem, had ik geen andere keus dan dit te aanvaarden. Ik heb wel een vast ritme. Met de jaren is het ook duidelijk geworden dat hij een avondmens is en ik eerder een ochtendmens.

En heel eerlijk, ik ben nu eigenlijk wel gelukkig zo, om op mijn eentje te gaan slapen. Dan kan ik nog even een boekje lezen, of direct in slaap vallen. En de laatste opruim en de boel afsluiten is dan een taak voor hem. Ik ben daar 's avonds toch te moe voor, want geef mij maar de ochtend!

Hebben jullie iets geleerd uit vorige relaties, waar hadden jullie het moeilijk mee?

Bedankt aan iedereen die heeft meegedaan deze week! Ik vond het niet eenvoudig om zomaar hier publiekelijk op te antwoorden. Het is dus echt wel een uitdaging voor mij! Gelukkig ben ik niet de enige die dit doet, zowel Saskia als Stephanie (vanaf donderdag) zijn mee op de kar gesprongen, dus ga zeker ook bij hen eens kijken!



Wil jj ons ook uitdagen: laat hieronder een reactie na met een getal tussen 1 en 999*, dit kan tot en met vrijdag 18.00u. Uit al de reacties, van ons 3 samen, trekt at random dan 1 vraag waar wij de volgende dinsdag op antwoorden.

Deze challenge loopt een hele zomer lang. De nieuwe vraag wordt op vrijdagavond bekend gemaakt op mijn facebookpagina en instagramaccount.

Als dank voor jullie reacties maken wij een cadeautje voor jou. Als je mij volgt krijg je van mij een attentie, als je Saskia volgt krijg je van haar ook een attentie, net zoals bij Stephanie, dus driedubbele leuke post! Volg je maar 1 van ons dan krijg je enkel de attentie van die persoon, dusssss, liken maar!

Volg mij: blogloving en/of Facebook en/of instagram
Volg Saskia: bloglovin en/of Facebook en/of instagram
Volg Stephanie: bloglovin en/of facebook en/of instagram

* vraag 912 en 921 zijn al geweest.


Wil je graag meedoen aan deze challenge en een blogpost schrijven over dit onderwerp evenals een attentie voorzien voor persoon van wie de vraag komt, laat het mij even weten.

Nota: blijkbaar is het niet altijd mogelijk om vanaf je smartphone te reageren op dit bericht. Indien het je niet lukt mag je altijd een reactie met een cijfer achterlaten op de link naar dit bericht op mijn facebookpagina.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Flickr / Pinterest / Twitter

7 opmerkingen:

  1. Ik ben nog steeds fan van dit soort dingen!
    Ook nu waag ik terug mijn kans met nummer 4

    Liefs
    Unique Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was ook een punt waar ik teleurgesteld over was. Ik had ook dat romantische idee van gezellig samen te gaan slapen.
    Ondertussen is alles in mijn gezicht opgeblazen dus slaap ik altijd alleen!
    Wel grappig hoe herkenbaar, ieder heeft inderdaad zijn eigen gewoontes...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is dat slapen juist hetzelfde!
    Ik denk dat mannen hier rare hersenkronkels over hebben ;)
    Ik kijk er naar uit om mee in te springen in deze leuke challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog steeds nummer 26 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof ^^! Ik blijf bij nummertje 1 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen!! En nog leuker dat het mijn vraagje was. Inderdaad een redelijk persoonlijke vraag. Tof dat je er op antwoordde. Ik ben al benieuwd naar de volgende. Mag ik ook nog een nummertje toevoegen?? Dan kies ik voor nummer 7

    BeantwoordenVerwijderen