zondag 3 mei 2015

Liebster award

Ik kreeg vele leuke reacties op mijn blogpost over het cadeautje voor Lenno, er zat echter 1 hele speciale reactie tussen. Iets dat ik niet had verwacht: ik werd genomineerd voor de liebster award. Eerlijk: ik had er ook nog niet van gehoord.

Ik werd genomineerd door Saskia van 'de wereld van sazul'. Ze werkt vooral met jeans en met verantwoorde stoffen (oa biologisch). Ik vind dit wel knap, dat je probeer enkel hiermee te werken, of eerst met alles wat je hebt liggen in je kast. Ik ben hier nog niet sterk genoeg voor, om die vele verleidingen te weerstaan en niets te kopen voordat alles op is. Ik heb graag een voorraadje voor impulsieve projecte, zodat ik meteen kan starten.

Maar goed, de liebster award:


De Regels:   
  1. Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft, en plaatst een link naar zijn/haar blog in je blogpost.
  2. Je beantwoordt de vragen die je gekregen hebt bij de nominatie.
  3. Je nomineert zelf 5 tot 11 andere bloggers die minder dan 200 volgers hebben (ik heb het aantal volgers op Bloglovin als uitgangspunt genomen), en brengt hen hiervan op de hoogte.
  4. Je mag degene die jou genomineerd heeft, niet zelf niet terug nomineren.

De vragen die Saskia voor haar genomineerde bedacht heeft:

1. Wat is het verhaal achter de stof die je het langst in je kast hebt liggen?

Ik heb wel een aantal stoffen die al een hele tijd in mijn manden liggen, maar deze is wel speciaal. 2 jaar geleden gingen we met kerst naar Londen, met zekerheid een van mijn favoriete steden. Uiteraard ging ik naar Liberty, voor de eerste keer. Zoveel moois bijeen, ik wou iets meenemen. Uitje restjes al nam ik deze wollen stof. Zelfs de restjes zijn niet goedkoop, dus is het wachten tot ik het aha-idee krijg voor het verwerken van deze stof. Tot dan neem ik het af en toe vast, want het is wel lekker zacht.


2. Welke blog, die je niet voor de Liebster Award kan nomineren omdat ze teveel volgers hebben, moet je echt lezen?

De gekende naaiblogs volg ik al heel lang, die iedereenhier waarschijnlijk ook wel kent. Maar laatst ontdekte ik de blog van de dochter van een collega: sofinesse. Heerlijk geschreven verhalen, zeker eens kijken als je het nog niet kent!


3. Voor welke naaitechniek heb je toch een beetje angst? 

Ik ben momenteel de angst voor rekbare stoffen aan het overwinnen. Nog wat oefening en dat komt zeker goed!


4. Op welk stuk dat je zelf genaaid/gecreëerd hebt, ben je het meest trots? 

Ik ben het meetste trots op de stukken die ik gemaakt heb om cadeau te doen. De waardering doet het meetste deugd.


5. Wie of wat is je grootste inspiratiebron?

Goh, een beetje vanalles en van overal denk ik, tijdschriften, naaiboeken, pinterest, blogs, ...


6. Doe jij iets speciaal voor het milieu? Indien ja: wat? Indien nee: waarom niet?

Wij zijn er ons van bewust en proberen er een beetje op te letten, maar tijd, gemak en prijs staan dit soms in de weg. Zo doen wij bijvoorbeeld veel met de fiets, maar de auto wordt toch ook vaak gebruikt (ik moet oefenen voor mijn rijbewijs). 


7. Hoe combineer jij werk, gezin, sociaal leven en naaien/creatief bezig zijn?

Ik werk voltijds, met vaste uren. Ik heb geen kinderen, dus dat scheelt denk ik al veel in tijd. Ik probeer elke dag iets creatiefs te doen, al is het op drukke dagen maar een kwartiertje. Nu de dagen  lang zijn heb ik 's avons veel meer energie om nog achter mijn machine te kruipen, in de winter is dit eerder in de zetel om te breien of haken.


8. Wat zijn jouw dromen voor de toekomst?

Lang gezond en fit blijven om te kunnen doen wat ik nu kan doen. 


9. Welk boek raad je iedereen aan om te lezen?

Vroeger las ik veel, de laatste jaren is dit minder geworden door de handwerk hobby. Ik ga nog steeds naar de bib en lees wel is een boek. Wanneer het mij echt kan boeien kan ik het wel snel uitlezen. Het laatste boek dat ik niet kon wegleggen was van Sophie Kinsella, 'hou je mond'. Echte chicklit, maar gelachen dat ik heb met dit boek, zalig!


10. Beschrijf jezelf in 3 woorden.

Dit is altijd zo'n moeilijke! 
Rustig - bezige bij - genieter


Zo, het is me gelukt! Nu nomineer ik 5 andere bloggers om te antwoorden op mij. 10 vragen.

Ik nomineer:
- Anneleen van 'handgemaakt, dat smaakt'
- Sara van 'crealiefjes'
- Saartje van 'Saartje@home'
- en mijn bijna buurvrouw Hilde van 'misskoffieklets'

Mijn vraagjes voor jullie:

1) Hoe ben je met je blog begonnen?
2) Wat heeft je blog je al opgeleverd?
3) Hoeveel tijd steek je in bloggen?
4) Welke blog moeten we volgens jou zeker volgen?
5) Wat is je beste tip voor iemand die wil beginnen bloggen?
6) Wat is je favoriete sociale media en waarom?
7) Waar haal je inspiratie voor je blogberichten?
8) Wat is naast bloggen je meest favoriete bezigheid?
9) Wat is naast je blog, je meeste dierbare materiële bezit?
10) Wat hoop je nog te bereiken met je blog?

Ik volg jullie om te kijken wat jullie te vertellen hebben!

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

5 opmerkingen:

  1. Oooh keilief!!!
    Ik heb die al eens gekregen :))
    Maar zo tof om ne keer te lezen bij u!!
    Liefs van de bijna-buurvrouw
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very cool! Have a wonderful tuesday sweetie!

    If you want to follow each other, please follow me on GFC or Bloglovin and I'll do the same ;)


    Join my worldwide giveaways: Jexshop 10$ gift card & Polka dots dress

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof om je antwoorden te lezen. Helemaal geen stoffen kopen, lukt me niet, hoor. 😉 Maar als ik er koop, zijn ze (bijna altijd) ecologisch. Tof dat je jouw vragen aan het bloggen wijdde. Ben benieuwd naar de antwoorden en ga zeker de door jou vermelde bloggers eens checken. Heel ceel succes nog met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merci voor de award!
    De antwoordjes staan online :-)
    grtjs Saartje
    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals ik al schreef, voel ik me zeer vereerd, leuk om je antwoordjes te lezen. Bij deze toch de antwoordjes op jouw vragen. :-)

    Hoe ben je met je blog begonnen?
    Ik ben vooral begonnen met mijn blog om een overzichtje van mijn maaksels te hebben en te delen met gelijkgestemde zielen.
    Wat heeft je blog je al opgeleverd?
    De blog heeft er voor gezorgd om nieuwe mensen te leren kennen.
    Hoeveel tijd steek je in bloggen?
    Door omstandigheden te weinig de laatste tijd, minder dan ik zou willen.
    Welke blog moeten we volgens jou zeker volgen?
    Eentje waar ik echt van geniet is http://kinnekescloots.blogspot.be/
    Wat is je beste tip voor iemand die wil beginnen bloggen?
    Niet twijfelen, gewoon doen.
    Wat is je favoriete sociale media en waarom?
    Tegenwoordig is dat Instagram.
    Waar haal je inspiratie voor je blogberichten?
    Uit de dingen die ik maak.
    Wat is naast bloggen je meest favoriete bezigheid?
    Creatief bezig zijn!
    Wat is naast je blog, je meeste dierbare materiële bezit?
    Dat zal mijn naaimachine zijn!
    Wat hoop je nog te bereiken met je blog?
    Dat hij mensen mag inspireren en aansporen om creatief bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen