Doorgaan naar hoofdcontent

Dit was 'mei' voor mij

Omdat mei zo'n toffe maand is, en omdat ik vakantie had en daardoor tijd om andere dingen te doen, even een oplijsting wat mei voor mij was. 

Gedaan
Of beter wat ik niet heb gedaan, mijn lijstje afwerken van wat ik dacht allemaal te doen tijdens mijn vakantie. Zo typisch. Ik heb een beetje kunnen naaien, een beetje kunnen breien, een beetje kunnen poetsen, een beetje op vakantie kunnen gaan, een beetje kunnen bloggen, mijn stoffenvoorraad aangevuld en ineens wat geordend.

Een stapeltje stof hier in huis.

Gezien
We zijn nog is naar de cinema geweest, maanden geleden! We gingen naar 'far from the madding crowd', met oa Matthias Schoenaerts. Een fijne film, maar niet zo heel speciaal. Genre 'pride and prejudice', maar verre van zo goed, dit blijft voor mij absoluut een zalige film.

Ik ben is gaan wandelen in Averbode, met een lekker ijsje achteraf natuurlijk.

Verder gingen we voor de zoveelste keer naar 'Arsenal', ik blijf die ongelooflijk goed vinden, elke keer weer! We waren daar tegelijk met de gay parade', Brussel was versierd in alle regenboogkleurtjes. We bleven nog even staan bij het feestje van Regi.

Lang geleden, altijd speciaal, wachten tot de film gaat beginnen.

Averbode bos

Arsenal in de AB

Regenboogkleurtjes overal

Geweest
- 50-jaar getrouwd jubileum feest met mijn nieuwe rokje
- Femmablogweekend met datzelfde rokje
- Stoffenspektakel, voor stofjes voor nieuwe rokjes
- Mechelen, voor fournituren voor die rokjes (en gewoon rondlopen en iets eten en iets drinken)
- Kontich, voor een rijbewijs, voor al die andere stoffenwinkels te kunnen bezoeken die niet in de buurt zijn
- En even weg van al die stofjes: naar Epernay, voor champagne, voor tijdens het maken van die rokjes (nee nee, we hebben ons kunnen inhouden).

Picknicken onderweg, altijd leuk. 

Gekocht:
- Soft cactus stof, jawel!
- Stof voor de Julia sweater bij 'Madeline de stoffenmadam', op haar verjaardag.
- Stofjes op stoffenspektakel
- En nog is stof...
- Verder niet zo veel ( ik ga toevallig wel morgen is kijken voor schoenen, en een broek en ...), maar dat is niet meer in deze maand, dus dat telt niet. 

Aanwinst nieuwe soft cactus, het bovenste stofje is niet meer heel.

Gemaakt: (allemaal op de lijst te bloggen, binnenkort, na de gepaste fotoshoots.)
- Oceaan jurk voor mijzelf 'la maison victor'
- Hemdje en broekje voor Lenno (hij moet er nog een beetje ingroeien, maar zo knap dat hij er mee staat)
- Broodzak uit zo geknipt 2
- A-lijn rokje voor mijzelf
- 2 juliette zakjes
- Gebreide trui afgewerkt
- Gebreid topje afgewerkt
- Een tasje gehaakt
- En mijn secret swap pakje gemaakt

Aangezien ik nog niets kan laten zien van wat ik heb gemaakt, nog een foto van schattige Evelien in haar kleedje.

Gegeten
Ik ben eindelijk is tot bij 'Il Cardinale' geraakt, in Mechelen, en wat heb ik daar lekker gegeten! Ik nam 'the godfather', krokant broodje, goed gebakken frietjes en lekkere vulling. Het geitenskaas slaatje dat mijn vriend nam bevatte koolsla met curry, hij is daar niet voor, maar wat vond ik dat hemels lekker! Een volgende keer ga ik voor de selfie, ik wil die koolsla erbij!

Ik bezondigen mij ook aan de snoepjes die ik had gekregen op de bigblogameetup van 'zoet'. Jammie.

Jammie

Gewonnen:
Ik had echt veel geluk deze maand.
- Het patroontje van de Julia sweater, helaas nog niet ontvangen, ik kijk er enorm naar uit.
- Waardebon van smartphoto op de femmablogschool.
- Een schommelstoel van 'vintagelab 15', uit al die inzendingen ben ik getrokken, echt straf!
Van zodra ik mijn prijzen ontvang, of er iets mee heb kunnen doen laat ik jullie het zeker zien!

Eigenlijk hebben we niet zo veel speciaal gedaan, de maand is omgevlogen. Hebben jullie dat nu ook?

Groetjes!

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Toffe mei-maand als je 't mij vraagt!
    Enjoy life! :)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig ! Die stoffen, die vakantie, den Il Cardinale (ik vind die koolsla superlekker, dat zit ook op de Let's get nuts, mmmm!)
    Wandelen + een ijsje in Averbode, dat is voor mij puur jeugdsentiment...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post! Veel gedaan, veel gezien, veel gekocht... :-)
    Grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje genaaid!? Als ik je lijstje zie, vraag ik me af wat dan veel is voor jou? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed, en vooral leuk, gevulde mei-maand! Amaai, wat een leuke schommelstoel heb jij gewonnen... En je uitstapjes lijken me ook stuk voor stuk erg tof!
    Leuk om je berichtje te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij zijn benieuwd welk plekje de schommelstoel straks krijgt :-) Hopelijk heb je er veel plezier van liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke blogpost, ik word er vrolijk van! Die stofjes, zalig! Die Soft-Cactus-stapel: nog zaliger! Daar staan er ook een aantal van op mijn verlanglijstje. Die prijzen die je gewonnen hebt: keitof! En heel toevallig, in mei ben ik ook voor het eerst naar Il Cardinale gegaan, keilekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een goed gevulde en productieve maand heb je gehad. :-)
    Ik vind dat fijn om te lezen, zo'n overzichtje! (Zeker nu ik hopeloos achter sta met blogs lezen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten