Doorgaan naar hoofdcontent

Champagne en de poes

Even een snelle post over een snelle vakantie. Snel, omdat ze weer rap om was. We gingen voor 3 dagen naar de champagnestreek. Onze Nixon (de poes) kwam echter de avond voor vertrek al mankend binnen gelopen, zucht.

We waagden het erop, en vertrokken, maar kwamen voor de zekerheid vandaag maar direct naar huis (op aanraden van de buurvrouw die hem in't oog hield) om met meneertje naar de dierenarts te kunnen gaan (4e keer dit jaar, 3e keer met antibiotica, het mag wel stoppen nu!). Hij zal wel weer gevochten hebben zeker? 

Ergens onderweg

Champagnestreek dus. We boekten voor de eerste keer met travelbird, dat ging vlot, zonder teveel gedoe van veel gegevens in te vullen en papieren te moeten bij hebben, en daarbij goedkoop! We betaalden 100 euro voor ons 2 tjes, met ontbijt.

Het hotel was eenvoudig, proper, meer moet dat voor ons niet zijn. En de kleine kitchenette was een meerwaarde. Wij houden wel van een picknick en dan is het toch handig om een koelkast te hebben. Jammer dat de WiFi voor een dagje niet werkte (mijn hemel, ik kan precies niet meer zonder, maar zo kwam ik wel is wat verder in mijn boek).

Het hotel
View from our room

We logeerde in Epernay, met al de grote champagnehuizen, dus gingen we er eentje bezoeken en ook wat champagne proeven uiteraard. Ik hield het bij 2, mijn vriend ging voor 3 en kreeg nog een extra glas aangeboden. En dat om 12u 's middags, ons Frans ging ineens veel vlotter!

Een kerktoren in Epernay
DE avenue

Een van de champagne 'huizen' aan de avenue

Kelder van Mercier

De rosé brut van Mercier

We gingen ook nog naar Reims, met de trein. Ik at er een enorme en lekkere pizza met zalm. We bekeken wat winkels, liepen wat rond, hetgeen je zoal doet als je in een stad bent.

Zalig lekkere pizza met zalm (kreeg hem niet helemaal op)

Terug in Epernay klommen we nog naar hogere sferen, voor het fijne uitzicht.

Ons hotel daar beneden, achter de wijngaarden

Niet meer zo mooi weer


We dachten eventueel te stoppen in Bergen op de terugweg, maar het dreigende weer, en de poes met de pijnlijke poot besliste anders voor ons. (Ondertussen mankt hij al minder hard na een wonderspuitje, het komt wel weer goed).


Note: deze post is niet gesponsord, gewoon een klein verslagje van ons tripje.

Groetjes!

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Vind ik heel leuk om te lezen!! Wij trekken er geregeld ook wel eens op uit. Travelbird hebben we ook al eens geprobeerd en het was ook dik in orde!
    De champagnestreek lijkt me zeker ook een plek om nog eens te bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Travelbird is ok. IK boekte er begin dit jaar een 'vriendinnen' weekend mee en dat was tot onze verbazing allemaal goed geregeld. En heel goedkoop. Leuk verslag Eefje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten