zondag 5 april 2015

Pasen

Een vrolijk Pasen gewenst aan iedereen!

Pasen is niet zo'n belangrijk feest voor mij, niet zoals kerstmis, maar toch heb ik er dit jaar wel naar uit gekeken. Dit jaar organiseren wij het 'paasfeest', en dat was het perfecte excuus om achter mijn naaimachine te kruipen en wat versieringen te maken. 

Ik kocht 1 meter stof met kuikentjes bij Nostex en begon wat dingetjes te maken, zoals deze paashaas. Aangezien ik de knoopjes die ik ooit heb gekocht om te gebruiken als oogjes, iets te goed heb weggestoken, is het een haas zonder oogjes geworden. De figuur tekende ik zelf, geïnspireerd op een figuur uit de Libelle. Het bovenste gedeelte is gevuld met panda vulling, de onderkant met rijst, daardoor blijft hij goed staan.

                  

Om iedereen te voorzien van paaseitjes maakte ik de traktatiezakjes uit zo geknipt 2. Deze staan op de planning voor april bij de zo geknipt sew along, dus dit kwam juist goed uit. Het is een snel-klaar projectje. Ik bracht nog kam-snaps aan om te sluiten. 

                  

Uiteraard moest er ergens iets verkeerd gaan en maakte ik eentje met de tekening verkeerd ( te snel willen zijn).


Om mijn kale muur wat op te vrolijke maakte ik nog deze vlaggenlijn. 


Dan was mijn stof nog niet op, dus maakte ik nog snel een zakje voor de kleinste, die wel nog in de klokken geloofd en dus nog op zoektocht mag gaan. Hier kan ze dan haar gevonden eitjes in doen.


En ik maakte nog snel enkele onderleggers voor de glazen, om de tafel nog wat meer op te vrolijker.

                 

Mijn stof is nog steeds niet op, maar ik wist niets meer om te maken, en vond het wel genoeg zo.

Dit is mijn paastafel:

                  

                  

                  

Op het menu:
- hapjes: crostini met mozzarella en ham, wraps met zalm, bruscetta dip, en knabbeltjes
- balletjes in tomatensalsa met koude aardappelsalade met ei en rucola, boontjes of bulgur met worteltjes
- mijn lievelingsdessert: een ijsje

De servetten plooide ik tot konijntjes, een ideetje uit Libelle.

Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

5 opmerkingen:

  1. Wauw, zoveel moois uit slechts 1 meter stof en enkele ideeën. Je bent een inspiratie voor ons allemaal! IH

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk allemaal :-) knap gedaan voor zo "rap-rap" . Ook een heel leuk printje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor! Lekker menuutje zo te zien!
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij jullie was het Pasen vieren in stijl!
    Knap allemaal

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen