woensdag 4 maart 2015

De jurk: week 4

Ik had beloofd op regelmatige basis verslag uit te brengen over de vooruitgang van mijn jurk. Er zat echter een week vakantie en een ziekteverlof van de leerkracht tussen, waardoor we 2 weken geen les hebben gehad. Ik heb ondertussen wel mijn patroon verder afgewerkt. 16 patroondelen met naad aangetekend liggen uitgeknipt klaar.

In de les van deze week heb ik de delen nog is nagekeken. Bleek dat ik geen rekening had gehouden met een zoom, dus kwam er nog wat knip en plakwerk aan te pas.
Dan kon ik beginnen spelden. Ik had ruim voldoende stof gekocht, 3,5 meter, 25cm meer dan in de uitleg staat. Liever teveel dan te weinig stof, meestal komt dat nog wel van pas. Ik heb de stof al in november op het stoffenfestijn gekocht. Het is stretch (in de breedte) satijn. 

Ik ben begonnen met het spelden van de dubbele delen. Daar was ik al een tijdje mee zoet. Daarna kon ik ook niet meer verder omdat mijn speldjes al op waren (nog projectjes in de maak). De rest heb ik net nog kunnen spelden en knippen. Nu begint het merken nemen en kijken hoe ik al de delen kan onderscheiden van elkaar eens het patroon eraf gaat. Ik denk dat ik hier nog wel even mee ga wachten.



Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen