maandag 9 februari 2015

Wat eten we vandaag #boostyourpositivity

Week 2 van #boostyourpositivity, een een verse lading opdrachten, leuke opdrachten lijkt mij. Ik heb direct al veel inspiratie, en waarschijnlijk veel te weinig tijd om ze uit te werken deze week want vanaf morgen hebben we terug gewone werkdagen.

Gelukkig heb ik een vriend die graag kookt en mij op die manier nu tijd geeft om hier een berichtje te schrijven. Ik heb zelf een redelijke hekel aan koken. Ik heb nooit de interesse gehad om het te leren, laat staan te gaan experimenten. De keren dat ik moet koken, omdat ik eerst thuis ben, zijn gelukkig zeldzaam. En meestal niet zonder een mislukking. Ik ben redelijk handig, maar niet in de keuken, omdat het bij mij vooruit moet gaan. Er zijn al een paar handdoeken in vlammen opgegaan, en ook het eten durft wel is aan te branden, of gewoon nog niet gaar genoeg te zijn. Af en toe is het echter wel lekker.

Ik kan wel genieten van lekker eten. Ik probeer ook graag nieuwe dingen uit (als ik ze dus niet zelf moet klaarmaken). We zijn net een weekendje naar Barcelona geweest (zonnig, maar koud! Later meer hierover), met de gekende tapas. Een waar feest, kleine bordjes, met allemaal andere lekkernijen om te proeven, een superconcept!

Helaas is het niet altijd gemakkelijk om gezond te eten als je weg bent, dus is het nu weer even tijd om te compenseren.

's Middags voorzie ik altijd een rauw slaatje, om zeker voldoende groentjes te eten. Ik heb hier een vaste routine voor om dit 's morgens klaar te maken.
- een halve fijn geraspte komkommer
- een hoop kerstomaatjes
- in de winter nog een halve witloof bij
- een kwartje appel, als hij voor mijn ontbijt te groot is
- een schelletje gerookte zalm
- light dressing met fijne kruiden
- mix van zaden en nootjes
- eventueel de overschot van de dag ervoor erbij
Dit is mijn middag opkikker.

Ondertussen begint het hier lekker te ruiken in huis... Wat schaft de pot:
- gebakken witloof
- patatjes in de schil
- iets van kaas

Mijn vriend is vegetariër, ik niet. Maar ik vind het niet de moeite om voor 1 persoon een stukje vlees of vis te bakken, dus eet ik ook regelmatig vegetarisch. Ik heb niet die behoefte om elke keer iets te eten van vlees/vis. Ik heb wel nood aan een 3e' iets' op mijn bord, daardoor nemen we vaak iets van kaas. Voor mij meestal geitenkaas, voor mijn vriend parmezaan.

Dit ga ik eten: smakelijk!
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen