Doorgaan naar hoofdcontent

Uitdaging 1 #boostyourpositivity

Hier is ze dan, de eerste uitdaging, en het gaat direct al heel persoonlijk worden, wat ik nog niet gewoon ben aangezien we hier nog niet lang mee bezig zijn. Maar ik mag nu toch niet veel doen, op doktersadvies, dus heb ik wel wat tijd om erover na te denken. De brief aan mijn eigen 16-jarige zelf moet eerst nog wat kunnen rijpen. Maar ik ben wel op zoek gegaan naar een lievelingsfoto. Blijkt dat ik die niet echt heb, en de foto's die ik leuk vind zijn nooit alleen van mijzelf. Aangezien niet iedereen zichzelf zomaar graag ziet verschijnen op het internet heb ik gezocht naar foto's van mijzelf, alleen. Veel zijn dat er niet, ik maak ze liever dan dat ik erop sta, maar ik heb er toch gevonden. Ik heb voor 2 foto's gekozen. En niet zozeer omdat ik ze mooi vind, maar meer om de periode van waaruit ze komen, wat maakt of je een foto goed vindt of niet.

De eerste foto is van een eerste vakantie samen met mijn vriend. Goed van kwaliteit is hij niet, maar ik was gelukkig. Nog maar een paar maand samen, mooi weer in februari, eerste lang weekend weg naar de Ardennen, pas aan het werk met vast contract in zicht, kortom, alles zat mee.

7 jaar geleden


De 2e foto is een ander verhaal. En meteen mijn grootste probleem, jojo'jen. Ik ben altijd te zwaar geweest, en heb genoeg afval-dieet periodes gehad, met veel succes soms, zoals toen op die foto. Daarom wat gemengde gevoelens: ik vind dat ik er toen echt goe uitzag, maar vind het jammer dat ik het nog nooit lang zo heb kunnen houden. En elke dag denken ' ik moet er iets aan doen, en toch niet de moed en motivatie vinden'. Blij zijn met de complimentjes en dan weer de schaamte dat de kilo's terug bijkomen. Met ouder te worden denken van 'het is ok zo', ik heb het goed en iedereen heeft zijn tekortkoming, zijn zonde, en het kan nog erger. Het goede nieuws is, ik heb nu terug motivatie om er iets aan te doen (was thans geen goed voornemen, ik maak er andere), maar de vraag blijft, voor hoe lang... Herkenbaar bij iemand? Omringd door mijn ventjes, vriend en poes, durf ik het wel aan, om dit te delen met iedereen.

5 jaar geleden
Je kan mij volgen: Bloglovin / Facebook / Instagram / Pinterest /
Je kan mij mailen: eefjevanasch@gmail.com

Reacties

  1. Die kilo's zijn niet belangrijk lieverd !
    Ik weeg ook veel te veel volgens de 'normen', maar ik ben gezond én content !
    Ik zeg soms tegen mezelf " ik ben een toffe en er is veel mij" ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die cijfertjes op de weegschaal zijn niet van belang enkel hoe je je voelt. Beter dik en gelukkig dan slank en ongelukkig.
    Op foto 1 straal je toch ook hoor.

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten